וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס שוקלת למכור את ה"האמר"

4.6.2008 / 1:47

יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב הודיעה כי תהליכי הייעול שתנקוט בהם עתידים לחסוך כמליארד דולר. אובמה: "הכל באשמת בוש"

חברת ג'נרל מוטורס הודיעה אמש (שלישי) כי היא שוקלת למכור את מותג "האמר", כתגובה לעליית מחירי הדלק בעולם. כמו כן, תסגור החברה ארבעה מפעלי משאיות, בהם מועסקים כ-10,000 עובדים. בהודעה נמסר כי החברה, יצרנית המכוניות הגדולה בארצות הברית, רואה בעלייה בעליית מחירי הדלק איום ממשי על קיומה.

מנהל בכיר בחברה, ריק וואנגונר, אמר בישיבתה השנתית כי ג'נרל מוטורס בוחנת מחדש את מותג "האמר", וייתכן כי תמכור את אחד מקווי הייצור שלו, שהפך לשם נרדף ל"זלילת" דלק, בעוד הציבור דורש כלי רכב חסכניים יותר. "מחירי הדלק הגבוהים משנים את התנהגות הלקוחות במהירות", אמר וואנגונר. "בג'נרל מוטורס לא רואים בכך שינוי רגעי, אלא מאמינים כי זה מצב קבוע".

בכדי לשנות את השענותה על רכבי ה"האמר", שמניבים כ-60% מרווחי החברה בארה"ב, הנהלת ג'נרל מוטורס אישרה מימון שני כלי רכב קטנים יותר, שיחליפו את ה"קובלט" וה"אוואו". שתי המכוניות החדשות עתידות לצאת לשוק במהלך שנת 2010. כמו כן, ההנהלה אישרה באופן סופי ייצור של רכב חשמלי, בתקווה שיתחרה ברכב הטויטה בשנת 2010.

מג'נרל מוטורס נמסר כי תוכנית ההתייעלות עתידה לחסוך כמיליארד דולר, עד שנת 2010. אך ספק אם התוכנית תשפר את תחזיות החברה הצולעות. וואנגונר אמר כי ג'נרל מוטורס, שהפסידה כ-51 מיליארד דולר בשלוש השנים האחרונות, אינה מוכנה לפרט את לוח הזמנים עד שתשוב להיות רווחית.

החברה הודיעה כי תפסיק לייצר מכוניות במפעלים רבים ברחבי ארה"ב, בינהם המפעל במדינת וויסקונסין שהוקם בשנת 1919. איגודי עובדים הבטיחו להלחם בסגירת המפעלים, שתעצים את איבוד המשכרות בענף הרכב בארה"ב, ועלולה אף להיות גורם משמעותי בבחירות הקרובות במדינות מישיגן ואוהיו.

מהבית הלבן נמסר כי פעולת ג'נרל מוטורס היא רק תגובה טבעית לשוק המשתנה, וחלק מתחרותיות עם חברות אחרות. המועמד הדמוקרטי המסתמן לנשיאות, ברק אובמה, שביקר באחד המפעלים האשים את מדיניות הנשיא ג'ורג' בוש בהחלטה. "ההחלטות החדשות הן תזכורת כואבת לא רק לאתגרים מולם ניצבת ארה"ב בכלכלה העולמית, אלא גם למדיניות הכלכלית הכושלת של בוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully