וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה כועסת: "חקירת רמון היתה כשורה"

נתיב נחמני

3.6.2008 / 21:01

בכירים זועמים על ההמלצה להקים ועדת חקירה ממשלתית לחקירת האזנות הסתר לרמון. "הכל נעשה כחוק, מנסים להכפיש אותנו"

גורמים בכירים במשטרה זועמים היום (שלישי) על המלצת ועדת החקירה הפרלמנטרית בפרשת האזנות הסתר לחיים רמון, כי יש להמליץ על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בנושא. "הטענות לרדיפה מצד המשטרה מבוססות על בורות בהבנת המטריה", אמר בכיר במשטרה.

במהלך הדיון בוועדה תקף שר המשפטים דניאל פרידמן, שהשתתף גם הוא בדיון, את התנהלות המשטרה בחקירה. לטענתו, המשטרה הפעילה לחץ בלתי ראוי על רמון, שספג יחס מחוקריו "שלא ראוי ששר בישראל יקבל". עוד טען לכשל בהעברת חומרי החקירה, "כשמסתבר שהאזנות הסתר מניבות חומרים בעד החשוד ולא נגדו, החומרים אינם מועברים. יש כאן אי העברת חומר בזדון", אמר.

בכירים במערכת טוענים שההאזנות התבצעו לאחר התייעצות עם פרקליט המדינה, על פי הנהלים המקובלים, לפיהם פונה היחידה החוקרת לבית המשפט בבקשה לתמלל את השיחות שהוקלטו - על בסיס חוק האזנות הסתר. "העניין הזה זכה לתמיכה בדו"ח הבדיקה שהגיש השופט בדימוס ברנר ואפילו בהכרעת דינו של רמון בבית המשפט", אמר לוואלה! חדשות אחד מהבכירים שהיו מעורבים בפרשה.

לטענת אותם גורמים, לא בוצעו כל האזנות סתר בדיעבד וללא אישור בית המשפט ולא ניתנה כל הוראה המנוגדת לחוק. עוד טענו כי השתלחויות מסוג זה במשטרה, נוכח מדיניות ההבלגה והמידור בה היא נוהגת, נועדו כדי להכפיש בבכירים במערך, בתקווה להשפיע על תהליכי קבלת ההחלטות בתיקי החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully