וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה בקדימה: פריימריז עוקף אולמרט

פנחס וולף

3.6.2008 / 19:18

על פי הצעת ח"כ אלקין, קדימה תערוך פריימריז לממלא מקום יו"ר התנועה. אם יבחר סגן שאולמרט מאשר, הוא יוכל לפרוש

ועדת ההיגוי של קדימה תתכנס בשבוע הבא, כשעל סדר יומה נמצאת שאלת קיום הפריימריז לראשות התנועה - והאם היא אפשרית, לפי תקנון התנועה.

לפי התקנון, לא ניתן לקיים בחירות לתפקיד יו"ר התנועה, גם במידה שהיו"ר מסכים לך, אלא אם הוא מתפטר מתפקידו. כלומר, ניתן לערוך פריימריז לראשות קדימה רק אם ראש הממשלה אהוד אולמרט יתפטר מתפקידו - מה שיוצר בעיה במפלגה. על מנת לשנות את הסעיף בתקנון, יש לכנס את כל המתפקדים.

על מנת לעקוף את הבעיה, ח"כ זאב אלקין הציע רשמית כי קדימה תערוך פריימריז לא לתפקיד היו"ר, אלא רק לתפקיד ממלא המקום שלו.

בצורה זו, למעשה, אולמרט יוכל להחליט על מעשיו לפי תוצאות הבחירות: אם יבחר לממלא מקום יו"ר התנועה מועמד שראש הממשלה לא מעוניין לעשות לו חיים קלים למי שייבחר, הוא יוכל להתעלם מהתוצאות. אולם, במידה וייבחר ושאול מופז או מועמד אחר שאולמרט לא מתנגד לו, הוא יוכל למנותו לתפקיד מממלא מקום ראש הממשלה במקום ציפי לבני - ולהכריז על נבצרות. כך גם יהיה ברור מי היורש.

ח"כ אלקין הציע עוד כי במידה שאולמרט יתפטר, מי שייבחר לממלא מקומו, יירש אוטומטית את התפקיד. לדבריו, "הצעתי מאפשרת לראש הממשלה לצאת בכבוד מהפרשה".

בסוף השבוע שעבר החליט ח"כ צחי הנגבי, יו"ר הוועדה לענייני המפלגה של מפלגת קדימה, כי יכנס בימים הקרובים את הוועדה בתיאום עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, כדי לגבש כללים מוסכמים לבחירות הפנימיות במפלגה (פריימריז). המהלך נעשה ללא התנגדותו הנחרצת של אולמרט, דבר שמרמז על מצבו הקשה בתוך מפלגתו. לדברי הנגבי, "המהלך נעשה כתוצאה מהודעת שר הביטחון אהוד ברק אתמול והמפגשים יחלו עם חזרתו של ראש הממשלה מביקור בארצות הברית ויימשכו מספר שבועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully