וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קלינטון מוכנה להיות הסגנית של אובמה"

גיל קדרון

3.6.2008 / 23:05

לפי דיווח ברשת CNN, הסנאטורית אמרה בשיחה עם חברי קונגרס מניו-יורק שהיא פתוחה לאפשרות זו, אם לא תצבור מספיק צירים

הסנאטורית הדמוקרטית הילרי קלינטון, המתמודדת על מועמדות מפלגתה לנשיאות ארצות הברית, פתוחה לאפשרות להיות סגנית הנשיא של ברק אובאמה. זאת אם היא לא תצבור מספיק צירים כדי לזכות במועמדות. כך דווח הערב (שלישי) ברשת הטלוויזיה CNN. לפי הדיווח, קלינטון אמרה את הדברים בשיחה עם חברי קונגרס מניו-יורק.

המחנה של קלינטון שיחרר לאורך היממה האחרונה דיווחים סותרים בנוגע לכוונתיה, לאור סיומן של הפריימריז בבחירות שמתקיימות בדרום דקוטה ומונטנה.

מנהל הקמפיין של קלינטון, טרי מקולוף, הכחיש נמרצות בראיון בזק ברשת CNN את דיווחיה של סוכנות הידיעות AP בדבר כוונתה של קילנטון לפרוש מהמירוץ בנאום שתישא הלילה בניו יורק. אולם הדיווח ציין לאמיתו של דבר כי בכוונתה להכיר בכך שיריבה ברק אובמה מחזיק במספר הצירים הדרוש לניצחון, מבלי להודיע על פרישה רשמית. מטרתה: ללחוץ על אובמה להכריז עליה כמועמדת לסגנית הנשיאות ולקבל את התוכנית המקיפה שלה להצלת ביטוח הבריאות הקורס של ארה"ב.

כשנשאל מה תגיד קלינטון בנאומה, אמר יועצה הראשי של הסנאטורית מניו יורק הרולד איקס, אמר, "המספרים נוטים לטובתו של אובמה, אבל תשמעו את דבריה כשהיא תדבר".

לאובמה חסרים עדיין כמה עשרות בודדות של צירים כדי להגיע למספר הנחוץ לניצחון רשמי - 2,118, כשהילרי מפגרת אחריו בכ-160 צירים. בקופה של דרום דקוטה ומונטנה, אחריהן יסתיימו הפריימריז עד ועידת המפלגה באוגוסט, נותרו 31 בלבד.

המועמדת הראשונה מתקרבת לסוף דרכה

אובמה צפוי לנצח הן בדרום דקוטה והן במונטנה, אולם ניצחונו המרשים יותר הוא במלחמה על לבם של "צירי העל", שרובם תמכו בסנאטורית מניו יורק בתחילת המירוץ, תגובה טבעית לקריירה הארוכה שלה ושל בעלה במפלגה.

כעת הולך וצובר תאוצה גל ברור בו עוברים לצידו של אובמה "צירי העל" של המפלגה, פוליטיקאים ותיקים שאינם מחויבים לצו הבוחר, ותפקידם הוא בדיוק להכריע התמודדויות צמודות שכאלו. הסחף הנוכחי נועד לסיים את הקרב העקוב מדם שמאיים על יכולתם של הדמוקרטים להתאחד בזמן כדי לנצח את המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין בבחירות הכלליות בנובנמבר.

אם תיכנע קלינטון, בזאת יסתיים לו המירוץ הראשון לנשיאות ארה"ב של אישה, שבעלה ביל בילה שמונה שנים בבית הלבן בין השנים 1992 ל-2000. במקרה כזה יפוטרו רוב עובדי הקמפיין, ויקבלו את המשכורת האחרונה שלהם באמצע חודש יוני.

כגברת הראשונה ניסתה קלינטון לבנות תוכנית להבראת ביטוח הבריאות, אולם התנגדות נמרצת של תאגידי התרופות בעלי ההשפעה בוושינגטון, שגייסו חברים רבים מהמפלגה הרפובליקאית, סיכלה את מאמציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully