וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת: להקים ועדה ממשלתית בפרשת רמון

פנחס וולף

3.6.2008 / 16:47

ועדת החקירה הפרלמנטרית בפרשת האזנות הסתר לחיים רמון קראה לשר פרידמן להורות על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בנושא

ועדת החקירה הפרלמנטרית בפרשת האזנות הסתר לחיים רמון התכנסה היום (שלישי), ובתום הדיון החליטה לקרוא לשר המשפטים דניאל פרידמן ליישם את המלצות השופט ורדי זיילר, ולהורות על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בנושא. בנוסף הוחלט כי ועדת החקירה הפרלמנטרית תשלים במקביל את דיוניה ותיזום תיקוני חקיקה ככל שיידרש.

השר פרידמן, שהשתתף בדיון, הביע במהלכו תמיכה בהקמת ועדת חקירה שכזו. גם פרקליט המדינה משה לדור השתתף בדיון.

לדברי פרידמן, "המשטרה והפרקליטות אינן מוכנות לעמוד בפני ביקורת בפרשת האזנות הסתר". פרידמן תקף בוועדה את היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, על החלטתו למנות ועדת בדיקה פנימית בראשות השופט בדימוס שלום ברנר, בנושא האזנות הסתר בפרשת חיים רמון. מזוז התחייב לערוך בדיקה חיצונית של הכשלים שהתגלו בעבודת המשטרה והפרקליטות, בעת ששני הגופים ביצעו האזנות סתר למנהלת לשכת ראש הממשלה, שולה זקן, בחקירת הפרשה.

"כינו אותו 'זבל' ו'נבל'"

פרידמן גם תקף את התנהלות המשטרה. לדבריו, היו מספר תקלות בנושא האזנות הסתר, בהם "הלחץ והאיומים הבלתי סבירים שהופעלו על המתלוננת להתלונן". פרידמן אמר כי "דיברו על רמון בלשון 'זבל', 'נבל' - כך המשטרה מתנהגת עם שר בישראל". לטענת פרידמן, "כשמסתבר שהאזנות הסתר מניבות חומרים בעד החשוד ולא נגדו, החומרים אינם מועברים. יש כאן אי העברת חומר בזדון".

כזכור, המשטרה ביצעה האזנות סתר במשרד ראש הממשלה. בתחילה הכחישה פרקליטות המדינה את החשדות וטענה כי "לא בוצעו האזנות סתר" בפרשת רמון, אך מאוחר יותר הודתה כי בוצעו האזנות, באישור נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב אורי גורן, לשלושה טלפונים ניידים, בהם זה של מנהלת לשכת ראש הממשלה, שולה זקן. בעקבות החשיפה של האזנות הסתר, ביקש רמון לבטל את האישום נגדו בשל "הגנה מן הצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully