וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון צורפה לעולם החתונות החד מיניות

גיל קדרון

3.6.2008 / 16:26

למרות איומי התובע הכללי וזעמה של הכנסיה האורתודוקסית, קיים ראש עיר את החתונות ההומוסקסואליות הראשונות ביוון

היסטוריה אירעה היום (שלישי) ביוון, כשזוגות בני אותו מין חותנו על ידי ראש עיר אוהד שהתעלם במופגן הן מאיומים לפיהם יועמד או לדין והן מזעמה של הכנסיה האורתודוקסית. הטקס התקיים באחד האיים הקטנים בים האגאי, בשם טילוס.

הזוגות וראש העיר ניצלו פירצה בחוק הנישואין היווני, שאינו דן במינם של זוגות הבאים בברית הנישואים. "אנחנו נרגשים ושמחים שמצאנו מישהו שיגשים את החלום שלנו", אמרה אחת מהכלות ודוברת הקהילה ההומו לסבית של יוון לסוכנות הידיעות "רויטרס". "אני גאה להיות חצי מהזוג הלסבי היווני הראשון להתחתן". על מבצע החתונה הוטל איפול תקשורתי, כדי למנוע את סיכולו הממוקד על ידי גורמים עוינים.

התגובות, כצפוי, לא איחרו לבוא. כומר אורתודוקסי, בדומה לגורמים דתיים במדינה מזרח תיכונית אחרת, כינה את ההומוסקסואליות קללה, וראש עיר של אי שכן טען כי המראות הנוראיים מחתונה של זוג הומואים ולסביות עלול לגרום עוגמת נפש ל"משפחות טובות" שנופשות באזור.

לפני מספר ימים הבהיר התובע הכללי של יוןן כי ראש עיריית טילוס, טאסוס אליפריס, יעמוד בפני אישומים פליליים באם יקיים את הטקס, אבל זה היה נחוש "להגן על זכויות האדם של הזוגות", לדבריו

"אין שום מסגרת חוקית שמאפשרת להומוסקסואלים להתחתן ביוון", אמר שר המשפטים סוטיריס הציקגיס, "הניסיונות לקיים טקסים אזרחיים בקרב זוגות שכאלה הינו בלתי חוקי ואותן 'חתונות' הינן בטלות".

הולנד הייתה המדינה הראשונה באיחוד האירופי שהקנתה את מלוא זכויות האזרח להומואים ולסביות, כולל נישואין, אי שם ב-2001. בלגיה הצטרפה אליה ב-2003, וספרד התעלמה מההתנגדות הנמרצת של הכנסיה הקתולית השמרנית והוסיפה את שמה לרשימה ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully