וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מאות אסירים שובתים רעב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.6.2008 / 17:42

אסירים בבתי הכלא ברחבי המדינה פתחו בשביתת רעב במחאה על הארכת מצב החירום, המתיר לממשלה לבצע מעצרים ללא משפט

600 אסירים מצרים פתחו היום בשביתת רעב במחאה על הארכתו של חוק החירום לשנתיים נוספות, עד 2010. לפני כשבוע האריך הפרלמנט המצרי את חוק החירום לבקשתו של ראש הממשלה אחמד נזיף. החוק, הנמצא בתוקף כבר 27 שנה, מתיר לממשלה סמכות נרחבת לעצור חשודים ולהחזיקם ללא משפט.

העיתון המצרי הליברלי "אל-וופד" דיווח היום (שלישי) כי האסירים המוחים ביקשו להתייצב בפני בית המשפט ולהיפגש עם שר הפנים על מנת לספר לו על המצב הקשה שבו הם שרויים בתוך הכלא. האסירים, ביניהם אסירים על רקע פוליטי ופלילי, הבהירו כי לא יאכלו ולא ישתו עד שישוחררו או עד שיועמדו למשפט.

עיתון אופוזיציה נוסף, "אל-בדיל", גילה כי 200 אסירים מכלא ואדי א-נטרון סרבו לצאת מתאיהם במחאה על הארכת מצב החירום. מקור מצרי מסר לעיתון כי רוב האסירים, שרובם משתייכים לארגוני אופוזיציה מוסלמים, שובתים רעב מזה שבוע.

במערכת הפוליטית במצרים נשמעה בשבוע האחרון ביקורת חריפה מצד גורמי אופוזיציה על הארכת מצב החירום במדינה. המבקרים מסרו כי מאז 1981, השנה שבה מובארק עלה לשלטון וחוק החירום נכנס לתוקפו, הוצאו צווי מעצר ל-90 אלף איש.

ביום שני שעבר אישר הפרלמנט המצרי להאריך בשנתיים נוספות את מצב החירום ברוב של 305 חברי פרלמנט מתוך 454. תומכי החוק מסבירים זאת ב"הגנה מטרוריסטים". אחד התומכים בחוק, חבר הפרלמנט מוחמד דוידאר, אמר כי "לאור היעדר יציבות במזרח התיכון, מצרים רואה חשיבות מירבית בהארכת החוק. מצד אחד ישראל מאיימת לפלוש לרצועת עזה ומצד שני חמאס מאיים לפלוש לסיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully