וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שנות מאסר וחצי לקצין מג"ב שהבריח סמים

נתיב נחמני

3.6.2008 / 15:45

באדי ביסאן, מפקד ביחידה שמנעה הברחת סמים ממצרים, הורשע בהפעלת רשת שהבריחה סמים בכמויות אדירות לשטח ישראל

קצין במשמר הגבול, באדי ביסאן, הורשע בניצול תפקידו לצורך הפעלת רשת הברחת סמים לישראל. הוא נידון היום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע לשמונה שנות מאסר וחצי בפועל, ושנה וחצי מאסר על תנאי. ביסאן הורשע בכך שבשיתוף מבריח נוסף הבריח כמויות אדירות של סמים לארץ תוך סיכון ביטחון המדינה.

ביסאן בן ה-33 שירת כקצין מבצעים בפלוגה כ"ו של משמר הגבול, הנמצאת תחת פיקוח צה"ל. הפלוגה הייתה אחראית על הביטחון השוטף בגבול ישראל-מצרים, כשתפקידה היה למנוע חדירת מחבלים והברחת אמצעי לחימה וסמים לשטח ישראל.

מכתב האישום נגדו, שהגיש עו"ד משה סעדה מהמחלקה לחקירות שוטרים, עולה כי במהלך פעילותו הצבאית הכיר ביסאן את סאלם אבו רוויס, בן 33, מבריח סמים המתגורר באזור הגבול. יחד הם קשרו קשר לביצוע הברחות בקנה מידה גדול, כשביסאן מעביר לאבו רוויס מידע סודי על פריסת צה"ל באזור ועל זמני ומסלול הסיורים של כוחות הביטחון במטרה למנוע את חשיפתן של ההברחות, לרבות פלוגת מג"ב עצמה, שהנאשם היה מבין מפקדיה הבכירים.

ביסאן אף הוביל מדי פעם את הסמים בעצמו בג'יפ המשטרתי שהיה ברשותו. בכתב האישום המקורי שהוגש נגדו הוא הואשם במגוון עבירות, בהן ריגול חמור, אך האישומים הופחתו בעקבות הסדר טיעון במסגרתו הודה בחלק מהעבירות. בסופו של דבר הוא הורשע בייבוא סם מסוכן, בהברחת טובין ובשבע עבירות של מרמה והפרת אמונים.

"הנאשמים פעלו בתחכום רב"

נציגי המדינה טענו שלא מדובר ב"דגי רקק" שמעדו באופן חד פעמי, אלא בנאשמים שביצעו את המעשים לאורך תקופה ארוכה ובתחכום רב. "הנאשם ניצל את תפקידו בצה"ל כקצין מבצעים בפלוגה של מג"ב, שמטרתה היא לשמור על גבולות המדינה ועל אזרחיה, לצורך הברחת סמים לארץ בכמויות גדולות", הסכימו איתם הרכב שופטי בית המשפט.

מהדיון בבית המשפט עלה כי ביסאן הוא בן למשפחה דרוזית שתרמה רבות לביטחון המדינה. אחיו נלחמו ביחידות קרביות, אחד מבני המשפחה נפל בקרב עם מחבלים בעזה ואחיו של ביסאן נפגע בקרב באלי סיני. עורי דינו של ביסאן אף הציג במהלך המשפט מכתבי הוקרה שקיבלה המשפחה, אחד מהם מראש הממשלה אהוד אולמרט ואחר משר הביטחון דאז, שאול מופז.

בהסדר הטיעון הוסכם כי מח"ש תטען לתשע שנות מאסר, אך בשל נקודות הזכות לטובת משפחתו של ביסאן בחרו השופטים להקל במעט בעונשו. על אבו רוויס גזרו השופטים ארבע וחצי שנות מאסר, שנת מאסר על תנאי וקנס כספי על סך 50 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully