וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים שאתה רוצה: מעגל ראשון - רצון

תמי נורה

3.6.2008 / 15:14

מתי תתחילו ליצור את החיים שאתם רוצים? המורה הרוחנית תמי נורה תראה לכם איך לעשות את זה בסדרת כתבות חדשה. מעגל ראשון - רצון

אנחנו תמיד יוצרים, אך לא בהכרח את המציאות הרצויה עבורנו ולא בהכרח במודע ובאופן מכוון. כמה מאיתנו רוצים זוגיות ועדיין נשארים לבד? או משתוקקים להגדיל את העסק ולא מצליחים? מעבר לזה, פעמים רבות ניצור שוב ושוב דווקא את המציאות שאנחנו לא רוצים, או נחזור על דפוס התנהגות ששנוא עלינו, למרות ההחלטה שלנו לשנות אותו.

הסיבה לכך היא שלאורך השנים צברנו לא רק חוכמת חיים וניסיון, אלא גם חוויות קשות כמו: כאב, פחד, ביקורת, עלבון ותחושות כישלון. רגשות כאלו מייצרים מכשולים ומעצורים בתוכנו, שמקשים עלינו ליצור את החיים עליהם אנחנו חולמים. בנוסף, לא תמיד לימדו אותנו להתחבר ללב שלנו ולאיכויות שבתוכנו.

מהסיבות האלו פיתחתי את "ספירלת היצירה", שיטה העוזרת לאנשים ליצור בעוצמה את החיים שהם רוצים. "הספירלה" מתמקדת בהסרת מכשולים ומעצורים הנמצאים בתוכנו. זהו תהליך המסייע לנו להתחבר ללב, לרצונות ולאיכויות שלנו ובכך מאפשר לנו לצאת לפעולה באופן מעשי.

כדי ליצור, צריך שיתקיימו כמה תנאים בתוכנו וסביבנו, כמו פיסות פאזל שצריך לחבר יחד כדי ליצור תמונה שלמה. אנחנו אלה המרכיבים את הפאזל הזה עם תשעת המעגלים של "ספירלת היצירה": רצון, מחשבות, רגשות, אמון, פעולה בעולם הפנימי, פעולה בעולם הפיזי, משך זמן, מכשולים ביצירה ומקדמי היצירה. כל המעגלים נחוצים לנו כדי ליצור בעוצמה.

תהליך היצירה ניתן ללימוד וליישום, אך הוא מצריך הבנה, בהירות, נטילת אחריות ורכישת כלים מעשיים. חשוב להבין, שתהליך היצירה הוא ספירלי ודינמי, נדרש עבורו זמן - אין כאן "זבנג וגמרנו".

בשל כך, תמצאו את עצמכם נעים קדימה ואחורה במעגלי הספירלה, מצליחים ונכשלים. אל ייאוש! לימוד של כל מרכיבי הספירלה ויישום נכון של התרגילים ששזורים בה, יוביל אתכם צעד אחר צעד ליצור את מה שאתם רוצים, בין אם מדובר בזוגיות, כסף, בריאות, או שקט פנימי. עקרונות התהליך הם אוניברסליים, אך התהליך עצמו משתנה מאדם לאדם ומיצירה ליצירה.

מתחילים ליצור

הדבר הראשון שאנחנו זקוקים לו כדי להתחיל ליצור, כל יצירה - הוא רצון. בין אם זה רצון עז לבנות עסק מצליח ובין אם זה רצון טריוויאלי ויומיומי כמו הכנת ארוחה אחרי יום עבודה ארוך. רצון הוא כמו רעב למשהו. הרצון יכול לנבוע מהמחשבות - כמו הרצון לדעת, מהרגשות - כמו הרצון לאהבה, או מהצורך לפעול - כמו הרצון לטייל. חלק מהרצונות יהיו קלים למימוש, אך בשביל ליצור את האחרים, המאתגרים יותר, עלינו ללמוד להשתמש ב"ספירלת היצירה".

אחת הסיבות לכך היא שיש שני סוגי רצונות: האחד הוא רצון פסיבי - "לא אתנגד לזכות בלוטו", והשני הוא רצון אקטיבי - שיש בו מחויבות: "אני מאד רוצה להיות רופא ומוכן לכל השקעה שזה ידרוש".

ב"ספירלת היצירה" הרצון הוא אקטיבי. בדרך כלל, הרצון לדבר מסוים מתחיל במינון נמוך, אך ככל שאנחנו מרשים לעצמנו לחשוב עליו, להתרגש, ובמקביל לפעול להשגתו, הרצון הופך להיות עז יותר ויותר.

אבל יש גם מכשולים אופייניים. רבים מאיתנו לא מעיזים לרצות, כי נפגענו בעבר. אחרים לא יודעים מה בדיוק הם רוצים. לעתים הרצון לא בא ממקום עמוק מספיק וחסר בו להט. לפעמים הרצון הוא פסיבי ואין בו די כוח להניע אותנו לפעולה.

מכשול אופייני אחר הוא "להינעל" על הרצון באדם או דבר ספציפי, במקום לרצות את מהות הדבר. למשל, לרצות עבודה במשרד ספציפי במקום לרצות לממש את הכישרונות שלך בעבודה. המכשול המבלבל ביותר הוא התמקדות במה שאנחנו לא רוצים, למשל: אדם עני שמשנן "אני לא רוצה להיות עני" ובכך מתמקד בעוני, במקום להתמקד ב"אני רוצה להיות עשיר".

תרגילים שיעזרו ליצור

כדי להניע את התהליך אני מציעה תרגיל: שב בשקט. חשוב, מה אתה מאוד רוצה? למה אתה רוצה דווקא את הדבר הזה? איך אתה מרגיש כשאין לך אותו? חשוב על מהות הדבר, אל תגביל את עצמך לאדם מסוים, עבודה מסוימת וכדומה. רשום לפניך את התשובות לשאלות באופן בהיר ומפורט. עכשיו הגיע הזמן להחליט שאתה מתחיל את תהליך "ספירלת היצירה". הגיע רגע בו צריך לקחת אחריות ולהחליט: אני יודע מה אני רוצה ומוכן לנסות ולתת לעצמי הזדמנות ליצור את החיים כפי שאני אוהב, גם אם הדרך לשם לא לגמרי ברורה לי כרגע.

בכדי להיות ברורים יותר לגבי הרצונות שלנו, עלינו להתחבר לחלק עמוק בתוכנו, ללב שלנו, לאני הפנימי. בהקשר הזה אני מציעה תרגיל נוסף - "התחברות לאני הפנימי", שמטרתו היא קשב לעצמנו ורוגע. זהו תרגיל בסיסי, שנשתמש בו גם במעגלים הבאים:

שב במקום שקט במשך 3-5 דקות והתמקד בנשימה שלך. שאף אוויר מהאף ונשוף מהפה, עקוב עם המחשבה אחרי הנשימה, והאופן בו היא נכנסת ויוצאת מבית החזה (אתה יכול לתת לנשימה שלך צבע מסוים). הרפה את הכתפיים ותן לגוף לשקוע לאט לאט לתוך הכיסא. אם המחשבות נודדות, חזור להתמקד בנשימה שלך. התרגיל יביא איתו רוגע והתחברות לעולם הפנימי. מומלץ לעשות את התרגיל הזה לפחות פעם ביום, לפני פגישה חשובה, או הזמן האידיאלי - לפני השינה.

חשוב שניגש ליצירת החיים שלנו מתוך עמדה פנימית שהחיים והיקום בעדנו ושאנחנו יכולים להשתמש בכל השפע שקיים לצרכנו ולהנאתנו. הרצון והיכולת שלנו ליצור מקורם בתוכנו ובחיבור שלנו לחיים וליקום. אלו לא סיסמאות ניו אייג' חלולות, "ספירלת היצירה" היא תהליך מעשי, מרתק, לעתים מייסר, מצחיק, עצוב ומפכח, שאני מלווה מקרוב בסדנאות ועם יחידים מזה 23 שנים. בשבוע הבא, נתמקד במעגל השני – מחשבות וחוק המשיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully