וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירופה משלמת את מחיר שקרי הציונות"

3.6.2008 / 14:50

נשיא אירן אחמדינג'ד אמר את הדברים במהלך נאום שנשא בפסגת המזון העולמית ברומא, אליה הגיע למרות התנגדות המשתתפים

אירופה נושאת על כתפיה את העלויות הכלכליות והפוליטיות של "המשטר הציוני השקרי", כך אמר היום (שלישי) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד במהלך נאומו בפסגת המזון העולמית ברומא. רק אתמול אמר אחמדינג'ד כי ישראל עומדת להיעלם מהמפה בקרוב ו"כוחה השטני" של ארצות הברית עומד בפני השמדה.

"איני חושב שהצהרותיי מעוררות בעיות", אמר אחמדינג'ד, שזה לו הביקור הראשון באירופה מאז נבחר לנשיא אירן ב-2005. "אנשים אוהבים את אמירותיי, מאחר שכך הם יכולים לנסות ולהגן על עצמם מהכפייה הציונית. תושבי אירופה סבלו את הנזק הגדול ביותר מצד הציונים והיום הם נאלצים לשלם את המחיר הכלכלי והפוליטי של משטר שקרי זה", הוסיף.

אחמדינג'ד הגיע לפסגה של האו"ם למרות החרם האירופי עליו, כנציג של אירן, החברה באו"ם. נוכחותו מציבה דילמה מביכה בפני הוותיקן ובפני ממשלת הימין של סילביו ברלוסקוני. ממשלה זו נמצאת ביחסים טובים עם וושינגטון וחולקת את התנגדותה של ארצות הברית לתוכנית הגרעין האירנית ולגינוי הצהרותיה של אירן בדבר השמדת ישראל. לפי דיווח גורמים בכירים בממשלה האיטלקית, אין בכוונת ברלוסקוני להיפגש עם המנהיג האירני.

לאחר דיונים ממושכים בשאלה האם ייפגש האפיפיור בנדקיטוס ה-16 עם אחמדינג'ד, החליט הוותיקן לפתור את הבעיה בצורה דיפלומטית והודיע כי האפיפיור לא ייפגש עם אף מנהיג פוליטי במהלך הכנס.

גדעון מאייר, שגריר ישראל באיטליה, אמר כי זוהי בושה וחרפה שהאו"ם הזמין את אחמדינג'ד לפסגה. "רק לדמיין על הבמה מנהיג הקורא להשמדת מדינה החברה באו"ם מהווה בושה וחרפה לכל אדם דמוקרטי באשר הוא", אמר.

נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר אמר היום כי הביע את מורת רוחו מביקור אחמדינג'ד ברומא בפני האו"ם ובפני ממשלת איטליה. "העובדה שאחמדינג'ד, שנכשל כמנהיג בקרב עמו ובקרב הקהילה הבינלאומית, יכול להשתלט על האג'נדה של הכינוס החשוב הזה ראויה לגינוי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully