וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: רה"מ צריך להכריז על נבצרות

נתיב נחמני

3.6.2008 / 13:32

שני עורכי דין טוענים בעתירה לבג"ץ: "רה"מ אינו פנוי לנהל את ענייני המדינה כהלכה, בעוד היועמ"ש מזוז לא מורה לו להכריז על נבצרות"

ראש הממשלה אהוד אולמרט צריך להכריז על נבצרות ואם לא, מזוז צריך להורות על כך - כך טוענים עורכי הדין ברק מלכית ואריק הרוש בעתירה שהגישו לבג"ץ נגד אולמרט, היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ופרקליט המדינה משה לדור.

"עניינה של עתירה זאת היא מניעת המציאות הבלתי נסבלת", כותבים מלכית והרוש בעתירתם. "מחד, ראש ממשלת ישראל נמצא בחקירה משטרתית הדורשת ממנו כוחות נפש עצומים והשקעת משאבים רבים. הוא נמצא בהליך קדם משפטי שהשלכותיו עלולות להיות הרסניות - והכל למשך זמן שאיננו ידוע. מאידך, היועץ המשפטי לממשלה אינו משתמש בסמכותו וקובע כי במצב האובייקטיבי שנוצר, נבצר מראש הממשלה להמשיך למלא את תפקידו".

לטענת השניים, חקירת אולמרט מסיחה את דעתו מענייני ניהול המדינה ובכך "נרמסות ברגל גסה" זכויותיהם של אזרחי ישראל. לדבריהם, אזרחי המדינה "מקבלים ראש ממשלה המכהן בחצי משרה", כיוון שחלק גדול מזמנו של אולמרט מוקדש לטיפול בפרשה. "יכולתו לשמש כראש ממשלה נפגמת באופן אנוש והוא אינו פנוי לנהל את ענייני המדינה כהלכה. שיקול דעתו עלול להיפגם בשעה שחרב מונחת על צווארו", הם אומרים.

בעתירה ביקשו השניים מבית המשפט להוציא צו המורה לראש הממשלה לנמק מדוע לא יכריז על עצמו כמי שנבצר ממנו למלא את תפקידו, עד למועד החלטת היועץ המשפטי ופרקליט המדינה בשאלה האם יש מקום להגיש נגדו כתב אישום.

מלכית והרוש ביקשו כי מזוז ולדור יתחייבו למועד לסיום החקירות, בין אם על ידי גיבוש כתב אישום ובין אם על ידי סגירת התיק. פתרון נוסף שהציעו הוא דחיית ההחלטה עד לסיום מועד כהונתו של אולמרט כראש ממשלה. בכך, טענו, "ימנע עינוי הדין שנגרם למדינת ישראל ולאזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully