וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נפצע בינוני מאש צלף פלסטיני בעזה

יהושע בריינר

3.6.2008 / 10:15

החייל נפצע סמוך לגדר המערכת במרכז עזה באזור כיסופים. הוא הועבר באמצעות מסוק ל"סורוקה". קטיושה נפלה בשטח פתוח במערב הנגב

חייל צה"ל נפצע הבוקר (שני) באורח בינוני מאש צלף פלסטיני במהלך עבודות הנדסיות סמוך לגדר המערכת במרכז הרצועה באזור כיסופים. החייל קיבל טיפול ראשוני בשטח, והועבר באמצעות מסוק לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

מטרת הפעילות במהלכה נפצע החייל היא הרס מבנים ועצים סמוך לגדר המערכת, המשמשים לעתים קרובות מקום מסתור לצלפים. הפעילות מבוצעת מדי יום על ידי כוחות הנדסה של אוגדת עזה. גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי מרבית הפעילות נעשית בכלים משוריינים וממוגנים, אך לעתים קרובות נתקלים הכוחות בירי צלפים. לדבריו, "מדובר בפעילות הכרחית וחשובה שמונעת פיגועים על הגדר וירי לעבר ישראל".

בתוך כך, טיל קטיושה נפל סמוך לצומת מרכזי בשטח המועצה האזורית שער הנגב. בתחילה סברו כי מדובר בקסאם, אולם בדיקה העלתה כי מדובר בקטיושה בקוטר 107 מ"מ, תוצרת רוסיה. אזעקת "צבע אדום" לא נשמעה לפני הנפילה, שארעה סמוך לשעה 9:00. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

טיל הגראד שנורה בדרך כלל לעבר אשקלון הוא בקוטר של 122 מ"מ, ומגיע לטווח של 18 עד 20 קילומטרים. הטיל שנורה הבוקר מגיע לטווח של שמונה עד עשרה קילומטרים, ונחשב למדויק יותר. גורמי חבלה מעריכים שהדגמים האלו הוברחו בפריצה של מעבר רפיח. במערכת הביטחון מודעים לכך שארגוני הטרור ברצועה מחזיקים במגוון גדול של טילי קטיושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully