וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמש שוקעת על הילרי קלינטון

טלי גולדשטין

3.6.2008 / 10:18

הסנאטורית מניו יורק ממשיכה להתעקש כי לא תפרוש, אך לפי דיווח של מקורות פנימיים בקמפיין, היא מתכוננת לשאת נאום פרידה עוד השבוע

הסאנטורית הילרי קלינטון מכינה נאום פרידה אותו תישא בניו יורק בעוד המצביעים הדמוקרטים ינצלו את זכות הבחירה בפעם האחרונה בבחירות המקדימות הלילה (שלישי). כך עולה מדיווח עוזרי הקמפיין שלה, שרבים מהם, לדבריהם, כבר קיבלו מכתבי פיטורין. למרות שכלפי חוץ קלינטון עדיין מתעקשת כי היא לא מתכוונת לפרוש וממשיכה לחזר אחר קולות צירי העל שעדיין לא התחייבו במי לתמוך, חברי הצוות שלה נקראו אתמול לבתיהם ונאמרו כי עבודתם בקמפיין הסתיימה.

לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, נהגה עד כה קלינטון לבלות את ליל הפריימריז במדינה שאך בחרה או עומדת לבחור. אך הפעם, בעודה מכינה עצמה לתבוסה כפולה בדרום דקוטה ובמונטנה, בחרה הסנאטורית משום מה לשוב למדינתה ניו יורק.

חמישה חודשים בדיוק אחרי שתושבי אייווה הצביעו בפריימריז הראשונים, המירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית עומד להסתיים הלילה במרחבים הפתוחים תחת השמש השוקעת בשמי מונטנה. מקורות פנימיים במחנה קלינטון טוענים כי למרות שהסאנטורית ככל הנראה לא תוותר על המועמדות מיוזמתה לטובת אובמה או תתמוך בו, היא כבר מכירה בעובדה שחלומה לשוב לבית הלבן נמוג עד לפחות 2012. נאום פרידה השבוע בניו יורק הוא בגדר אפשרות סבירה ביותר, לדבריהם.

גם בעלה ביל, שבילה אתמול בדרום דקוטה, נשמע כמו מישהו שמכיר בעובדה שזמנו בקמפיין עומד לפני סיום. "זה עשוי להיות היום האחרון בו אהיה מעורב בקמפיין מסוג זה", אמר נשיא ארצות הברית לשעבר. "חשבתי שיצאתי מהחיים הפוליטיים עד שהילרי החליטה לרוץ. אך זה היה כבוד גדול להסתובב ברחבי המדינה ולתמוך בה לנשיאות".

לאחר האירוע בניו יורק הלילה, תשוב קלינטון לוושינגטון ותבלה את יום המחר בהתייעצויות עם בעלה ביל, בתה צ'לסי ויועצים בכירים במטה שלה. בניגוד לה, החל אובמה כבר להפנות את תשומת לבו לבחירות הכלליות בהן יתמודד, אם ייבחר, מול הסאנטור הרפובליקני ג'ון מקיין. לדברי אניטה דאן, יועצת בכירה של אובמה, הסנאטור מאילינוי לא מתכוון לשבת בצד ולהמתין לקלינטון שתפרוש. "הוא לא יחכה ליד הטלפון כמו בת עשרה הממתינה שבן זוגה יצלצל", אמרה דאן בראיון לרשת ABC.

בפורטו ריקו, בה הביסה אתמול קלינטון את אובמה בפער של 36%, ניתן היה כבר לזהות טון נוסטלגי בנאום הניצחון שלה. "אנשים רבים עבדו קשה ונתנו את כל כולם בפריימריז הנוכחיים. הם אינם אנשים תבוסתנים בחייהם הפרטיים", אמרה קלינטון שנחשבה בתחילת המירוץ כמועמדת הבטוחה. "זו היתה זכות וכבוד בשבילי לפגוש כל כך הרבה אמריקאים, לבקר בכל כך הרבה מקומות יפים במדינה ואני מרגישה כי אני עושה זאת מהסיבות הנכונות", הוסיפה.

קלינטון היתה קרובה לדמעות כשתיארה את "אחת החוויות המספקות ביותר" של חייה – השתתפותה של בתה צ'לסי בקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully