וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשתו של רוזנשטיין לצאת לחופשה

נתיב נחמני

3.6.2008 / 9:47

ביהמ"ש החליט להותיר על כנה את החלטת השב"ס שלא לאפשר לרוזנשטיין לצאת לחופשה, בשל סכנה הנשקפת לציבור ולו עצמו

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר (שלישי) את בקשתו של זאב רוזנשטיין לצאת לחופשה מהכלא. פרקליטו של רוזנשטיין, עו"ד מוטי כץ, הודיע כ יערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

רוזנשטיין הורשע בארה"ב בקשירת קשר להברחת כדורי אקסטזי ונגזרו עליו 12 שנות מאסר. הוא הועבר למאסר בישראל לפני כשנה. בית המשפט דחה את עתירתו של רוזנשטיין על החלטת ועדת שירות בתי הסוהר, שקבעה שלא לאפשר לו לצאת לחופשה, וקבע כי ביציאתו לחופשה יש סיכון לו עצמו ולביטחון הציבור.

בעתירה טען רוזנשטיין כי מאחר וסיים לרצות רבע מתקופת מאסרו והתנהגותו בכלא היא טובה, על פי החוקים הוא זכאי לקבלת חופשה. הוא הוסיף, כי הנימוק העיקרי של השב"ס שלא לשחררו בטענה של סיכון ביטחוני לציבור מבוסס על מידע מודיעיני ישן ולא רלוונטי. לטענתו, כל הארועים והמידע בהם מחזיק השב"ס ושעליהם הוא מסתמך היו נכונים בין השנים 2002 ל-2003.

צורך בביקורי משפחה נוספים

רוזנשטיין הגדיל לעשות, והגיש לפני כשלושה חודשים תצהיר חתום בידי יצחק אברג'יל, המוכר למשטרה כאויבו של רוזנשטיין. בתצהיר טען אברג'יל כי מעולם לא היה קיים כל סכסוך בינו לבין רוזנשטיין.

"גם אם הוגש תצהיר על ידי אברג'יל, עדיין יש ספק עד כמה הוא כנה", טענו נציגי השב"ס, והוסיפו, כי הפגיעה ברוזנשטיין אפשרית לא רק מצד משפחת אברג'יל. עוד הם הוסיפו כי ניסיון העבר מלמד שהסכנה קיימת גם לחפים מפשע הסובבים את רוזנשטיין.

"אין חולק כי לא נמצא דופי בהתנהגותו של העותר בין כותלי הכלא כאסיר", אמרה שופטת בית המשפט המחוזי יהודית שיצר, שהגיעה הבוקר לכלא בו שוהה רוזנשטיין על מנת לקרוא בפניו את ההחלטה. שיצר הסכימה עם הטענה לפיה רוזנשטיין מהווה סיכון לא רק לעצמו אלא גם לאחרים, וקבעה כי "שב"ס מעדיף את ביטחונו האישי של העותר על פני האינטרס הלגיטימי והצר של העותר לצאת לחופשות".

השופטת שיצר הוסיפה כי על מנת ליצור איזון, יש להרחיב את הקשר בין רוזנשטיין לבין בני משפחתו ולאפשר הקלות במסגרת ביקורי המשפחה בבית הכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully