וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: למי שמעשן מריחואנה יש קטן

3.6.2008 / 6:08

מחקר חדש מראה שמשתמשים כבדים בסם סובלים מהתכווצות של 2 חלקי מוח. המבקרים: "אלו אנשים שהיו מסטולים במשך 20 שנה"

עישון כבד של מריחואנה לאורך תקופה ממושכת עלול לגרום לכיווץ של שני חלקים חשובים במוח. כך עולה ממחקר אוסטרלי. במחקר נבחנו סריקות המוח של גברים שעישנו לפחות חמישה ג'וינטים מדי יום בממוצע לאורך עשרים שנים.

סריקות מוח של הנחקרים הראו שההיפוקמפוס והאמיגדלה של מעשנים כבדים קטנים יותר מאלו של גברים שאינם מעשנים. ההיפוקמפוס קשור לזיכרון ולרגש ואילו לאמיגדלה תפקיד קריטי בתחום הפחד והתוקפנות.

המשתמשים הכבדים הגיעו לתוצאות פחות טובות במבחן למידה לשוני שכלל ניסיון לזכור רשימה של 15 מילים. הם גם הראו יותר סימפטומים של הפרעות פסיכוטיות אך לא מספיק כדי לאבחן אותם רשמית כלוקים בהן. עם זאת, החוקרים הודו כי המחקר לא הוכיח באופן חד משמעי שהמריחואנה היא שגרמה לכיווץ חלקי המוח.

"הממצאים מנוגדים לאמונה הרווחת לפיה לקנביס אין השפעות מזיקות על המוח וההתנהגות", אמר מורט יוסל ממכון המחקר ORYGEN ואוניברסיטת מלבורן, שעמד בראש המחקר. "כמו עם רוב הדברים, חלק מהאנשים יחווה יותר בעיות שקשורות לקנביס מאשר אחרים. הממצאים מראים שכולם פעלולים ללקות בשינויים במוח, בעיות זיכרון וסימפטומים פסיכוטיים אם הם ישתמשו באופן כבד וממושך".

ארגון אמריקאי שתומך בלגליזציה של מריחואנה, "פרויקט מדיניות המריחואנה", מתח ביקורת על המחקר, בעיקר בגלל השימוש במשתמשים כבדים כל כך. "אלה הם אנשים שלמעשה היו מסטולים כל היום במשך עשרים שנה", אמר דובר הארגון ברוס מירקין, "המחקר לא אומר דבר בנוגע למשתמשים מתונים או קלים, שהם הרוב". מירקין הוסיף כי "הנזק המתועד של שימוש כבד באותה מידה באלכוהול או טבק חמור יותר באופן ניכר, ולא צריך סריקות מתוחכמות כדי לגלות זאת".

לדברי ראש צוות החוקרים, הם התחילו לחקור גם את ההשפעות בקרב משתמשים מתונים וקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully