וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן מסתירה מידע לגבי תוכנית הגרעין"

2.6.2008 / 18:10

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אל-בראדעי דרש מאירן שקיפות מלאה וגישה ישירה למסמכים בנוגע לתוכנית הגרעין

ראש סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) מוחמד אל-בראדעי אמר היום (שני) כי אירן מסתירה מידע התומך בדוחות מודיעין בנוגע לפיתוח הגרעין החשאי של המדינה המוסלמית. אל-בראדעי דרש גילוי מלא מצד טהרן בנושא.

בנאום קשוח במיוחד שפתח את מפגש מועצת הנגידים של 35 המדינות החברות בסבא"א בעיר וינה, אמר אל-בראדעי כי המידע בנוגע לגרעין האירני נותר נושא מדאיג במיוחד. אירן טוענת כי המידע, אותו מספקות כעשר מדינות כשבראשן ארצות הברית, מזויף אך מנגד לא סיפקה מידע המאמת את טענותיה.

"אירן עדיין לא הסכימה ליישם שקיפות מלאה הנדרשת על מנת להבהיר את שלל השאלות והטענות שמעלה העולם בנוגע לתוכנית הגרעין שלה", אמר אל-בראדעי. "אירן לא סיפקה לסוכנות גישה מלאה למסמכים ולא סיפקה הסברים משביעי רצון התומכים בטענותיה. סבא"א סבורה כי אפשר ואירן מחזיקה במידע נוסף, במיוחד לגבי ניסויים בטילים וכדומה, שישפוך אור נוסף על טבע פעילות הגרעין שלה", הוסיף.

לדברי אל-בראדעי, הסקת מסקנות לגבי מטרת תוכנית הגרעין של אירן תלויה בכך שאירן תחשוף באופן מלא את המידע המודיעיני.

אירן כינתה את חקירת סבא"א בנוגע לפעילות הגרעין שלה כתולדה של לחץ מצד כוחות מערביים בהובלת ארצות הברית, והזהירה אתמול כי תגביל את שיתוף הפעולה שלה עם הסוכנות כתוצאה מכך. אירן מתעקשת כי מטרת תוכנית הגרעין שלה היא ייצור חשמל ולא נשק גרעיני. היא נתונה תחת סנקציות בינלאומיות של האו"ם עקב הסתרת פעילות זו בעבר, אך ממשיכה לסרב להשהות את העשרת האורניום במטרה להקלה בסנקציות.

בתוך כך, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום כי מדינת ישראל תיעלם בקרוב מהמפה. באירוע לציון יום השנה ה-19 למותו של האיתוללה ח'ומייני, שהנהיג את המהפכה האיסלמית באירן. לדברי אחמדינג'ד, "המשטר הציוני הטרוריסטי והנפשע, שציין 60 שנות תוקפנות, פשע וגזל, הגיע לסוף דרכו ובקרוב ייעלם". עוד אמר אחמדינג'ד כי הכוח השטני שהוא ארצות הברית עומד בפני כליה.

דוברת הבית הלבן דנה פרינו אמרה בתגובה כי הרטוריקה בה משתמש אחמדינג'ד תבודד את העם האירני אף יותר. "הוא יכול להמשיך ולשחרר הצהרות בומבסטיות, אך אנו מתעלמים ממנו", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully