וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר: "להקפיא את שכר הלימוד לשלוש שנים"

פנחס וולף

2.6.2008 / 16:35

שרת החינוך תמיר אמרה כי דו"ח שוחט "יוצר תשתית חדשה" להשכלה הגבוהה. סיעת העבודה החליטה לתמוך בדו"ח בישיבת הממשלה

סיעת העבודה קבעה היום (שני) בישיבתה השבועית, כי תתמוך ביישום מסקנות דו"ח שוחט להשכלה הגבוהה בתוספת שינוייה של שרת החינוך יולי תמיר. בישיבת הסיעה השבועית סקרה תמיר את מצב ההשכלה הגבוהה ואמרה כי אם לא יינתן התקציב המתוכנן, לא יהיה ניתן לפתוח את שנת הלימודים בשנה הבאה.

יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, אמר בישיבה כי "צריך להעמיד את נושא החינוך בראש סדר העדיפיות הלאומי, יש לזה השלכות כלכליות אדירות ויש לכך קשר לצמצום הפערים החברתיים". השרה תמיר הוסיפה כי אינה סבורה שזה הזמן להעלות את שכר הלימוד, כפי שהציע הדו"ח המקורי. "יש להקפיא את שכר הלימוד של הסטודנטים לשלוש שנים, ובזמן הזה לקיים דיון עמם בנוגע לשכר הלימוד", אמרה. בהודעת סיכום הישיבה, נכתב כי "מצוקת המוסדות להשכלה הגבוהה מסוכנת למדינת ישראל, וכל דחייה ביישום הדו"ח תהיה אסון".

בוועדת התכנון והתקצוב, הפועלת במסגרת המועצה להשכלה גבוהה בישראל ומופקדת על תקצוב האוניברסיטאות והמכללות, מתריעים כי בסוף השנה יאזל תקציב ההשכלה הגבוהה. תקצוב ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל, כמו במערכת הביטחון, מתוכנן אחת לחמש שנים. אלו שתי המערכות היחידות במדינת ישראל המתוקצבות על פי "תוכנית חומש". לפיכך, בסוף השנה הנוכחית ייגמר התקציב, ללא תקציב מתוכנן לחמש שנים הבאות.

כל הגורמים במערכת ההשכלה הגבוהה אומרים כי אי יישום דו"ח שוחט, שאמור להזרים 1.8 מיליארד שקלים למערכת במהלך החודש הקרוב, עלול להביא לפגיעה חמורה. "קיימת סכנה מוחשית לקיומה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל", אומרים גורמים במערכת ההשכלה הגבוהה.

בתוך זאת אמר היום יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאור כי "באירופה מתקיימים בימים אלה כינוסי חירום בשל בריחת 2% מהסגל לארה"ב. בישראל אין כינוסי חירום וכבר 40% מחברי הסגל עזבו. היו שרי אוצר שרמסו, השפילו והחריבו את האוניברסיטאות. עלינו לתמוך באופן מלא בהחזרת התקציבים, ומניעת המשך ההרס והחורבן של האוניברסיטאות" .

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully