וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות בחוק החקלאים מפוני גוש קטיף

פנחס וולף

2.6.2008 / 13:55

חוק החקלאים יועבר להכנה לקריאה ראשונה בוועדת הכספים, לאחר שנתקל בהתנגדות הממשלה. מאבקים נוספים צפויים לאור עלות החוק

הישג לחקלאים שפונו מגוש קטיף: לאחר מאבק ממושך בין הקואליציה לאופוזיציה, העבירה היום (שני) ועדת הכנסת את הצעת חוק החקלאים מפוני גוש קטיף להכנה לקריאה ראשונה. החוק יועבר לוועדת הכספים במקום לוועדת החוקה בראשות חבר הכנסת מנחם בן ששון (קדימה), המתנגד להצעת החוק של ח"כ זאב אלקין וקבוצת חברי כנסת.

"מטרת הצעת החוק היא לפצות על העוול שנגרם לחקלאים מפוני גוש קטיף", אמר ח"כ אלקין. לדבריו, "בגוש קטיף היו 400 איש שעסקו בחקלאות, ולאחר הפינוי הם קיבלו פיצויים נמוכים מאוד בסך 50 אחוזים משהגיע להם. כתוצאה מכך, רק 70 אחוזים מהחקלאים שבו לעיסוקם, ואף הם נמצאים במצב קשה לאור הפיצוי הנמוך".

הצעת החוק קובעת בין היתר כי מי שהיתה לו זכות בעלות או חכירה בשטח שפונה במסגרת תוכנית ההתנתקות, יהיה זכאי לקבל הקצאה לנחלה חלופית, אף אם השכיר את השטח לחקלאי אחר. זאת, בניגוד לחוק הקיים היום שמפלה בין אלו שהכירו את הקרקע שברשותם לבין אלו שהפעילו את הנחלה החקלאית בעצמם.

הצעת החוק עברה בשבוע שעבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, על אף התנגדות הממשלה. לדברי ח"כ אלקין, הממשלה סרבה לנהל משא ומתן באשר לפיצויים. עם זאת, הנהלת הקואליציה ומספר שרים החליטו לתמוך בהצעת החוק.

עלות הצעת החוק היא של מאות מיליוני שקלים, ולכן עוד צפויים מאבקים עם האוצר בהמשך הליך החקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully