וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: "סוריה תאפשר כניסת פקחים"

2.6.2008 / 17:08

לדברי מוחמד אל-בראדעי, נציגי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יבדקו אם סוריה היתה מעורבת בפעילות גרעין בלתי חוקית

סוריה תאפשר לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לבקר בשטחה כדי לחקור את ההאשמות של גורמי מודיעין אמריקאים, לפיהן ניסתה להקים כור גרעיני. כך אמר היום (שלישי) ראש סבא"א מוחמד אל-בראדעי בעקבות חומר מודיעיני שקיבלה באחרונה הסוכנות מארצות הברית.

"הוסכם שמשלחת של הסוכנות תבקר בסוריה בין 22 ל-24 ביוני", ציין אל-בראדעי בישיבת מועצת הנגידים של הסוכנות, בה חברות 35 מדינות. "אני מצפה", הוסיף, "לשיתוף פעולה בנושא הזה". יו"ר סבא"א לא ציין אם סוריה, שבמשך חודשים לא התייחסה לבקשות פקחיו לאשר להם כניסה למדינה, תאפשר להם לבדוק גם את האתר שתקפה ישראל לכאורה בצפון המדינה בספטמבר האחרון.

לדברי דיפלומט מערבי בווינה, המשלחת של סבא"א מעוניינת לבקר לא רק במתקן שהופצץ לכאורה, אלא גם בשני אתרים נוספים שאולי קשורים לפרויקט הגרעין. בסוף השבוע דיווח ה"וושינגטון פוסט", כי גורמי ממשל אמריקאים זיהו אתרי גרעין נוספים בסוריה. גורם אמריקאי בכיר שביקש להישאר בעילום שם אמר לעיתון, כי הממשל דורש מסבא"א לבדוק אם המתקנים הללו שימשו תמיכה למתקן שתקפה ישראל לכאורה. בסוריה טוענים, כי המבנים הללו הם צבאיים וכי אין להם כל קשר לפעילות גרעינית.

למרות שיתוף הפעולה בין הסוכנות לארה"ב, אל-בראדעי מתח היום ביקורת על הממשל האמריקאי וישראל. "מצער מאוד שהמידע הנוגע למתקן הזה לא הועבר לסוכנות בזמן ושנעשה שימוש בכוח באופן חד צדדי לפני שלסוכנות ניתנה הזדמנות לברר את העובדות", אמר בישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully