וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פתרון לקצבאות, ש”ס תפרוש מהממשלה

2.6.2008 / 13:01

מועצת חכמי התורה, בראשות הרב עובדיה יוסף, החליטה כי במידה שלא יימצא פתרון בנושא הקצבאות, תצביע ש"ס בעד פיזור הכנסת

ש"ס הולכת צעד גדול נוסף לקראת פרישה מהממשלה. לאחר סבב התייעצויות טלפוניות, חברי מועצת חכמי התורה בראשות הרב עובדיה יוסף החליטו כי במידה שלא יימצא פתרון על פי דרישתם לנושא קצבאות הילדים, עד שהצעות החוק לפיזור הכנסת יעלו במליאה, ש"ס תצביע בעד פיזור הכנסת. ההחלטה התקבלה על פי המלצת השר ישי.

מועצת החכמים התכנסה מאחר שמנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, הנחה את אלי ישי לא להרפות מנושא קצבאות הילדים, על אף ההתפתחויות האחרונות. ככל הנראה המטרה של ש"ס היא לרוץ לבחירות עם אג'נדה חברתית. עם זאת, אין לשלול אפשרות כי מתקיימת תחרות סמויה בין ש"ס לבין מפלגת העבודה בשאלה מי תפרוש ראשונה מהממשלה.

בש"ס טוענים כי לעיתוי של הבאת הצעות החוק לפיזור הכנסת אין חשיבות: גם אם ההצעה תעלה בתוך שבוע ועדיין לא יימצא פתרון, ש"ס תצביע בעד פיזור הכנסת. זו הפעם הראשונה שש"ס מציבה אולטימטום ברור עם דד ליין לאולמרט. עם זאת, חשוב לציין שהצעת חוק לפיזור הכנסת - כמו כל הצעת חוק - עוברת שלוש קריאות, שגם ביניהן יכולים להתקיים מגעים בין ש"ס לאולמרט.

בתחילת השבוע שעבר, נפגשו שרי המפלגה אלי ישי ואריאל אטיאס עם ראש הממשלה אולמרט ועם שר האוצר רוני בראון. לאחר הפגישה איימה ש"ס כי תפרוש מהממשלה אם לא יוגדלו קצבאות הילדים. יו"ר המפלגה ישי אמר לחברי סיעת ש"ס ש"אם תידחה בקשתנו לתוספת תקציב לקצבאות הילדים אמליץ למועצת חכמי התורה לפרוש באופן מיידי מהממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully