וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לראש מועצת פקיעין לשעבר

קובי מנדל

2.6.2008 / 11:50

מוחמד ח'יר הורשע בשתי עבירות שחיתות בבחירות. השופט: "יש לעקור מהשורש כל תופעה של שחיתות"

בית משפט השלום בחיפה גזר הבוקר (שני) חצי שנת מאסר שהומרה בעבודות שרות, חצי שנת מאסר על תנאי וקנס בסך 50 אלף ש"ח על מוחמד ח'יר, ששימש כראש מועצת הכפר פקיעין. ח'יר הורשע בשתי עבירות של שחיתות בבחירות המקומיות.

התביעה טענה כי בבחירות 2003, במסגרת הסיבוב השני, הבטיח ח'יר למנות את אחד התושבים כמנהל המתנ"ס בכפר או לתפקיד אחר, כדי שזה ישפיע על בני משפחתו ועל בוחרים אחרים להצביע עבורו. באישום השני נטען כי באותן בחירות קיים ח'יר "הסכם בשבועה", בו התחייב למנות את אחד התושבים כעוזרו וכנהגו, כדי שזה ישפיע לטובתו בבחירות.

בגזר הדין כתב השופט זאיד פלאח, כי נסיבות ביצוע העבירות בהן הורשע ח'יר מצביעות על קיומם של מניעים אישיים לקידום מטרותיו, ומוכיחה בצע ושחיתות. "קלון הוא פגם מוסרי, ואינו ניתן לריפוי על ידי הנסיבות הקיימות", כתב בגזר הדין, "אינני מקבל את חרפתו של הנאשם. עבירות השוחד בבחירות מסכנות את קיומה של החברה הדמוקרטית ופוגעות בסדרי השלטון והממשל".

בהמשך גזר הדין, ציין השופט פלאח כי "ההשפעה הבלתי כשרה על בוחרים ביום חגם הדמוקרטי עלולה לעודד זלזול ברשויות הציבור ובעובדיהן, עד כדי פגיעה ממשית ביציבות השלטונית והחברתית. יש לעקור מהשורש כל תופעה של שחיתות. על הבוחרים והנבחרים לדעת שהתנהגותם האסורה תגרור ענישה הולמת ללא הבדלי דת, גזע מין ותפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully