וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את פילוג סיעת הגמלאים

פנחס וולף

2.6.2008 / 10:56

חברי הסיעה החדשה, שתיקרא בשם "צדק לזקן", הודיעו היום כי הם מבטלים את ההסכם עם המיליארדר ארקדי גאידמק, "עקב הנסיבות"

ועדת הכנסת אישרה היום (שני) את פילוג סיעת הגמלאים והסיעה החדשה תיקרא בשם "צדק לזקן". האישור הושג לאחר שפורשי הגמלאים הח"כים משה שרוני, אלחנן גלזר ושרה מרום שלו, הניחו מכתב על שולחן הוועדה בו נכתב כי עקב הנסיבות הם החליטו לבטל את ההסכם שנחתם בין מפלגת "צדק חברתי" של המיליארדר ארקדי גאידמק לבין פורשי מפלגת הגמלאים.

בשבוע שעבר לא אישרה ועדת הכנסת את התפלגות סיעת הגמלאים ברוב של 13 חברי כנסת מול שבעה חברים. הבקשה לפילוג והקמת סיעת "צדק לגמלאים" לא אושרה על אף שחברי הסיעה הגישו לוועדה הסכם מתוקן שאושר על ידי היועצת המשפטית של הכנסת נורית אלשטיין. לפני כשבועיים וחצי, הצביעה אלשטיין על ליקויים חוקתיים בהסכם בין הפורשים לאיש העסקים ארקדי גאידמק, מעניק החסות לסיעה החדשה.

ח"כ שרוני הודיע לאחר ההחלטה כי יעתור לבג"ץ, ואף יתבע באופן אישי כל אחד מחברי הכנסת שהצביע נגד הפילוג "וביזה את תקנון הכנסת". לדבריו, חברי הכנסת עברו על החוק שכן ההצבעה היתה בניגוד לתקנון. "שיבואו כל הצבועים האלה להתחרות איתי על מוסר, בעוד הקואליציה מושחתת כל כך", אמר שרוני. "מה אתה יכול לדרוש מהם? הצביעות כאן חוגגת. אנחנו נתנהל כסיעה עצמאית לא מאושרת, ונהיה אופוזיציה קשה לממשלה".

השר לענייני גימלאים, ח"כ רפי איתן, הגיב להחלטת ועדת הכנסת ואמר כי "מפלגת גיל הצליחה למנוע היום חיבור מושחת של הון ושלטון". כמו כן הוסיף איתן כי המפלגה "תמשיך לפעול ביתר שאת על מנת לקיים את מצעה החברתי לגימלאי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully