וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהו רקמות של 3 מחיילי צה"ל

יהושע בריינר

2.6.2008 / 16:27

המכון לרפואה משפטית מצא התאמה בין רקמות שהוחזרו אתמול על ידי חיזבאללה לחיילים שנהרגו בלבנון. אב אחד החיילים: "את המכה שלנו קיבלנו"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאר דניאל)

במכון לרפואה משפטית באבו כביר זוהו היום (שני) רקמות המתאימות לפרופיל הגנטי של שלושה מחיילי צה"ל שנהרגו במלחמת לבנון השנייה. הרקמות נלקחו מאיברים שהעביר אתמול חיזבאללה לישראל לאחר שחרור המרגל נסים נאסר. בגלי צה"ל דווח, כי במכון בודקים כעת אם ישנם איברים נוספים שניתן להתאימם לחיילים נוספים.

לפי המידע הקיים תשעה חיילים שנהרגו במלחמת לבנון, לא נקברו בשלמותם. ככל הנראה מדובר בחלקי גפיים. אולם במכון מבהירים, כי תהליך בדיקת הרקמות ייערך כמה ימים נוספים מכיוון שמצבן מקשה על הזיהוי הסופי.

בין חלקי הגופות של חיילי צה"ל שנפלו במלחמת לבנון השניה שהחזיר חיזבאללה לישראל, היתה גם הדיסקית של רס"ב רון משיח, שהיה איש צוות אוויר במסוק יסעור ונהרג ביומיים האחרונים של מלחמת לבנון השניה.

נציגי הצבא הביאו אחר הצהרים למשפחת משיח את הדיסקית של בנם. הדיסקית הועברה אתמול מידי חיזבאללה יחד עם חלקי גופות של חיילים. אביו של רון אמר, כי "בסופו של דבר זו רק דיסקית והדבר האחרון שהיה על רון, אך יש לנו חשש שזה לא הדבר היחיד שחזר. יחד עם זאת, את המכה שלנו קיבלנו לפני כשנתיים וגם אם יתגלו חלקים נוספים שלא נקברו, עבורנו זה לא ישנה דבר".

אמו של רון, רבקה סיפרה לוואלה! חדשות על תחושותיה: "אתמול ביקרנו את הנכד, בנו של רון. בדרכנו חזרה הביתה קצינת הנפגעים של הצבא יצרה איתנו קשר. אני עדיין די נסערת ומזועזעת, למרות שהנורא מכל נודע לנו כבר לפני שנה וחצי". לדבריה, "האירוע הזה הוא כמו לזרות מלח על הפצעים. כשהופיעה הדיסקית רצינו לוודא שאין קשר בינה לבין חלקי הגופות, כי קיוויתי שרון נקבר בשלמותו. אני לא יודעת אם ניתן לומר שזה חלק מרון, אך זה בהחלט מסמל משהו".

על מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמרה: "לא ניתן לו לשחק בנו ואין לנו מה להגיד לו. כשנסראללה דיבר על הדיסקית לפני מספר חודשים, זה מאוד הסעיר אותנו. כעת זה אפילו קשה יותר, הכל מתעורר מחדש. כאילו בבת אחת אתה חוזר אחורה וזה מאוד מפחיד. בעיקר מהחשש שאולי חס וחלילה חוץ מהדסקית יש עוד משהו. עד שלא נהיה בטוחים במאה אחוז שאין שם חלקי גופה של רון, עדיין נחשוש. לדבריה, "ממה שאני יודעת, רוב הגופה הגיעה בשלמותה. אך אני מודעת לכך שהמסוק ספג פגיעה קשה".

אחרי האירוע בו נהרג רון, קיבלה המשפחה משדה הקרב אולר שהיה מפוחם, אך שמו של רון היה חרוט עליו. "לא קל שכל פעם צץ ועולה משהו שהיה שייך לרון. מאוד הופתענו אתמול, אך גם קיווינו שבארון תהיה גם הדסקית. יהיה לי קשה לקבל אותה. כבר כעת יש פרץ רגשות וקשה לי לתאר את הרגע בו יגישו לי אותה. היה לי בן מיוחד, גיבור אמיתי, שהלך למקומות הכי מסוכנים למרות שידע שקיים סיכוי שלא יחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully