וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצב העל איב סן לורן מת בפריז בגיל 71

2.6.2008 / 2:59

לורן לקה לאחרונה במחלה קשה. "תמיד היה לי כבוד רב למקצוע שבחרתי, זה לא בדיוק אמנות, אבל צריך להיות אמן כדי לעבוד בו"

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

מעצב העל איב סן לורן מת הלילה בגיל 71 בפריז. לורן היה אחד ממעצבי העל שיצירותיו שלטו ביד רמה על מסלול הדוגמנות במאה העשרים.

לורן, שפרש מעיצוב בשנת 2002 לאחר ארבעה עשורים בהם עבד, היה חולה במחלה קשה בתקופה האחרונה. במסיבת הפרידה שנערכה לכבודו לפני שבע שנים אמר לורן כי "תמיד היה לי כבוד רב למקצוע שבו בחרתי, זה לא בדיוק אמנות, אבל צריך להיות אמן כדי לעבוד בו".

לורן נולד באלג'ריה ב-1936, כשזו הייתה עדיין תחת השלטון הצרפתי. הילד הביישן החל להתעניין בבגדים וכבר בגיל 17 כשהגיע לפריז היה ברשותו תיק עבודות. עורך המגזין "ווג" פרסם את יצירותיו של לורן ושנה אחר כך זכה לורן בשלוש מתוך ארבע קטגוריות בתחרות עיצוב, ברביעית זכה המעצב קרל לגרפלד.

לורן החל לעבוד עבור המעצב כריסטיאן דיור, שהפך למורהו הרוחני. "הוא לימד אותי את הבסיס של עבודתי ואומנותי, לעולם לא אשכח את השנים שביליתי לצידו". לאחר מספר שנים שעבד תחת שרביטו של דיור החליט לורן לפתוח בית אופנה משלו, וב-1960 פתח בית אופנה שהתאפיין בטרנדים האחרונים בשוק ובמשיכה לתרבות הפופ. במשך עשרים שנה היה זה לורן שקבע את צו האופנה בעולם, ואפילו השוק היפני נפתח לקראתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully