וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהוי חלקי גופות חיילי צה"ל יימשך ימים

חיזבאללה העביר לישראל גם את הדיסקית של רס"מ רון משיח, שנהרג בהתרסקות מסוק היסעור במלחמה. רוב חלקי הגופות לא ניתנים לזיהוי

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

במכון לרפואה משפטית באבו כביר נערכת מאז אתמול בדיקת חלקי הגופות אותם העביר הבוקר ארגון חיזבאללה לישראל. לוואלה! חדשות נודע כי מבדיקה ראשונית של הממצאים עולה שרק חלק קטן מהאיברים שהועברו ניתנים לזיהוי. בנוסף, החזיר חיזבאללה לישראל דיסקית של חייל צה"ל, רס"מ רון משיח, שהיה איש צוות אוויר במסוק יסעור ונהרג ביומיים האחרונים של מלחמת לבנון השניה. בצה"ל ידעו מראש על הימצאותה של הדיסקית בארון הקבורה.

אחיו של רון, מוטי משיח, אמר בעבר לוואלה! חדשות כי "גם אם נותרו משהו מרון בלבנון, אסור להיכנע לסחטנות של נסראללה". לדבריו, "אנחנו יודעים גם מהדו"ח הפתולוגי וגם מעדויות של מחלצי הגופות שהגופה של רון הגיעה בשלמותה לישראל, והתמונות שמציגים לא משנות עבורנו דבר".

מומחים לרפואה משפטית העריכו אמש (ראשון) כי זיהוי החלקים ייעשה באמצעות בדיקות דנ"א והתוצאות יתקבלו תוך זמן רב יחסית. בניגוד לעסקאות קודמות של החלפת חלקי גופות, אף אחד מהחלקים בעסקה הנוכחית לא הגיע קפוא. על פי הערכות גורמי צבא רוב החלקים נאספו על ידי ארגון חיזבאללה בזירות הקרב השונות במהלך מלחמת לבנון השניה.

השלב הראשון בעסקה?

בתוך כך, חיזבאללה הצהיר בהודעה שהתפרסמה ברשת הטלוויזיה "אל-מנאר" השיייכת לו כי "הסתיים השלב הראשון בעסקת חילופי השבויים בין חיזבאללה וישראל". לדברי הארגון, "השלב כלל את שחרורו של האסיר נסים נאסר מבית הכלא בישראל, בתמורה להעברת חלקי גופות של חיילים ישראלים שנהרגו במלחמת לבנון השניה".

המרגל היהודי-לבנוני נסים נאסר, שהועבר בתמורה לחלקי הגופות, השתחרר אתמול בבוקר מהכלא הישראלי. נאסר הועבר ללבנון במעבר הגבול בראש הנקרה, לאחר שסיים לרצות את שש שנות המאסר שנגזרו עליו בעוון ריגול לחיזבאללה. שחרורו מתפרש כמחווה לקידום עסקת חילופי שבויים עם הארגון. נאסר סיים לרצות את עונשו לפני כחודש ומאז הוא הוחזק במעצר מנהלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully