וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החונטה במיאנמר אשמה ברשלנות פושעת"

גיל קדרון

1.6.2008 / 21:04

מתקפה קשה של שר ההגנה של ארה"ב, בעקבות הערמת הקשיים על הסיוע. מאיים: בעוד כמה ימים נחזיר את ספינותינו הביתה

הביקורת המערבית נגד יחסה של החונטה הצבאית של מיאנמר למאמצי הסיוע הרבים לנגפעי הציקלון "נארגיס" הגיעה היום (ראשון) לשיא חדש, כאשר שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס כינה את מדיניות הממשלה "רשלנות פושעת", והוסיף כי "אלא אם המדיניות תשתנה, אזרחים רבים נוספים ימותו".

ב-3 במאי הכתה סופה קטלנית בעוצמתה בחופי מיאנמר, ששוכנת צפונית מערבית לתאילנד ודרומית לסין, ולמרות שהיה בידי החונטה השלטת מידע מוקדם עליה, אזרחי המדינה לא קיבלו כל התרעה. לפי ההערכות, כ-135 אלף איש נספו, ולפי הערכת האו"ם, כ-2.5 מיליון סובלים מתת תזונה, וממחלות ונותרו ללא קורת גג. זאת, כאמור, בעיקר בגלל הקשיים שמערימה הממשלה על מאמצי הסיוע. מדובר באסון הטבע העולמי החמור ביותר מאז הצונאמי של 2004.

למרות הכעס והתסכול, הבהיר גייטס כי אין שום תוכנית או כוונה להפר את ריבונותה של מיאנמר במטרה להאיץ את הסיוע בכוח. אולם, "כתוצאה ממדיניות החונטה", אמר גייטס, "תוך כמה ימים יסיג הפנטגון את ארבע ספינות הצי, עליהן ציוד ואספקה". ספינות אלה "סובבות סביב עצמן" בימים האחרונים מחוץ לשטח הימי של מיאנמר, כך גילה גייטס, ומחכות לשווא לאישור להיכנס.

טיסות קיבלו אישור לנחות במיאנמר, אולם הצבא טוען כי דרך הים הינה יעילה בהרבה. עד כה הועברו כמעט 700 אלף ק"ג של אוכל, מים, רשתות יתושים וסדיני פלסטיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully