וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב תתקוף את אירן בחודשים הקרובים"

גיל קדרון

1.6.2008 / 18:15

דיפלומט אמריקאי לשעבר טען כי בוש החליט לתקוף את אירן מהאוויר עוד לפני סוף כהונתו. שר החוץ האירני מאיים "למחוק" את ישראל

"ג'ורג' בוש מתכוון לתקוף אווירית את אירן במהלך החודשיים הקרובים", כך מדווח האתר "אסיה טיימס אונליין", מפי דיפלומט אמריקאי לשעבר, ששימש כעוזר שר החוץ ועודו מעורב בנעשה מאחורי הקלעים.

יעד המתקפה, כך טוען המקור, יהיה משמרות המהפכה האירניות, לרבות המפקדה שלהם, ובסיסים ברחבי המדינה. לטענת ממשל בוש, אירן מסייעת למורדים העירקים, ובינואר 2007 פשטה על הקונסוליה האירנית בעיר ארביל, ועצרה חמישה דפלומטים, כולל שני אזרחים אירנים.

כהונתו של בוש צפויה להסתיים בינואר 2009, אז ייכנס לבית הלבן ג'ון מקיין או ברק אובמה. לפיכך, הפרסום עורר דיון על הלגיטימציה של בוש לתקוף את אירן כה סמוך לסוף כהונתו. גם הפופולריות הירודה של בוש וחוסר התמיכה במלחמה בעירק מקשים על בוש לבצע את המהלך.

אירן שוב מאיימת על ישראל

שר החוץ האירני מנושהר מותקי קרא היום (ראשון) לעולם המוסלמי "למחוק" את ישראל, בהתקפה נוספת שמגיעה מהמדינה הפרסית לכיוון ארץ הקודש. כך מדווחות סוכנויות הידיעות. "אם כל מוסלמי ישפוך דלי מים על ישראל", ציטט שר החוץ את מנהיג המהפכה האייטולה חומייני, "אזי היא תימחק".

"יותר מתמיד, המשטר הציוני מתפורר מבפנים", הוסיף מותקי. "כיום כבר אפשר להגיד שההתנגדות המוסלמית באזור פירקה את ההילה של המשטר, שנראה בעבר בלתי מנוצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully