וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת גיבור הסרט "השמן של לורנצו"

ישי אביאור

1.6.2008 / 16:51

לורנצו אודון מת בגיל 30, שני עשורים לאחר שנאמר להוריו שנותרו לו שנתיים לחיות. סיפור טיפולם המסור השפיע על חיי אלפים

לורנצו אודון, שסיפור מחלתו הונצח בסרט "השמן של לורנצו", נפטר בשבוע שעבר בביתו שבווירג'יניה, ארצות הברית. אודון, שסבל מהמחלה הגנטית ALD (אדרנולויקודיסטרופיה), נפטר מספר ימים לאחר יום הולדתו ה-30, ויותר משני עשורים לאחר שנאמר להוריו שנותרו לו שנתיים בלבד לחיות. אביו פרסם את ההודעה רק היום (ראשון), ולדברי אחותו קריסטינה, לורנצו מת בביתו וללא סבל.

במותו, מדלקת ריאות, נחתם הגולל על סיפור יוצא דופן של הורים שלא איבדו תקווה ושל ילד שלא הפסיק להיאבק בשביל לחיות.
הוריו של לורנצו, נטולי כל הכשרה או השכלה רפואית, לקחו על עצמם לייצר טיפול עבור מחלתו של בנם. מאמציהם של אוגוסטו ומיכאלה אודון, אמנם לא הצליחו להשיב לאחור את מצבו הרפואי של בנם, אך הצליחו לייצר טיפול שהביא תקווה לאלפי הורים אחרים.

ALD הנה מחלה עצבית מתקדמת בה יש הפרעה לעטיפת העצב, שנקראת מיילין. המיילין הולך ונהרס, וכך העצבים אינם יכולים למלא את תפקידם כראוי. המחלה מתגלה בדרך כלל בבנים בגילאי 8-4, וגורמת לנכות מהירה עם תת-תפקוד, ומוות תוך חצי שנה עד שנתיים. התרופה שפיתחו הוריו של לורנצו, תערובת מיוחדת של שמנים, מעכבת את התפתחות המחלה.

בסרט ההווליוודי על סיפור חייו של לורנצו והוריו, שיצא בשנת 1992, השתתפו סוזן סרנדון וניק נולטה. הוא היה מועמד לשני פרסי אוסקר, ופרס גלובוס הזהב. אוגוסטו אודון אמר כי הוא מתכוון לשרוף את גופתו של לורנצו, ולערבב את אפרו יחד עם אפר אמו, שעשתה רבות כל כך כדי שיחייה. "יש תחושה קלה של הקלה", אמר קריסטינה, "הוא חי יותר מרבים מאתנו - אמנו, הדודה שלנו, ד"ר מוזר שטיפל בו, לפעמים פחדנו כשחשבנו אולי הוא יישאר עוד אחרי כולנו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully