וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי האוניברסיטאות: השנה הבאה בסכנה

נעמה טלמור

1.6.2008 / 15:56

בישיבת חירום של גורמי ההשכלה הגבוהה, איימו בכיריה להשבית את המערכת עוד השנה, אם לא ייושמו מסקנות ועדת שוחט

"אם לא נעביר את ההחלטה על יישום דו"ח שוחט נהיה אחראים להרס ההשכלה הגבוהה", כך אמרה היום (ראשון) שרת החינוך פרופ' יולי תמיר בהתכנסות תקדימית של כל פלגי ההשכלה הגבוהה בישראל. בפגישה השתתפו נציגי הסגל הבכיר והזוטר באוניברסיטאות, נציגי הסטודנטים וכן יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת). תמיר אמרה כי המתווה ליישום הדו"ח נמצא על שולחן הממשלה כבר זמן רב, והוסיפה כי "ממשלה במשבר אולי אינה יכולה לעשות רפורמה אך יכולה לאשר אותה".

פרופ' צבי הכהן, יו"ר הסגל האקדמאי הבכיר, אמר כי אינו יודע "אם הממשלה הזו היא על כרעי תרנגולת או על קורי עכביש, אך כל עוד היא קיימת היא חייבת לדון בדו"ח ואם לא - שתתפזר". פרופ' שלמה גרוסמן, יו"ר הות"ת, אמר בסיכום הישיבה, ועל דעת כל הנוכחים בה כי "שנת הלימודים הבאה באוניברסיטאות לא תוכל להיפתח במתכונת הנוכחית". גורמים בישיבת החירום אמרו כי לדעתם אם לא תידון סוגיית דו"ח שוחט בישיבת הממשלה הקרובה, יש להשבית את המערכת עוד השנה.

היום אחר הצהריים צפויה שרת החינוך להפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, ועם שר האוצר רוני בר און, ולדרוש מהם לדון במתווה הדו"ח ביום שלישי הבא, בישיבת הממשלה הקרובה. מתווה דו"ח שוחט שהוגש לשולחן הממשלה הנו המתווה המקורי, יחד עם שלושה שינויים: לא כלולה בו העלאת שכר הלימוד לסטודנטים, כל שינוי במבנה השכר של הסגל האקדמי יהיה בהסכמה עמם וכן קיימת הטייה תקציבית לטובת המכללות.

יישום דו"ח שוחט, אמור להזרים 1.8 מיליארד שקלים למערכת ההשכלה הגבוהה. תקצוב ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל, כמו במערכת הביטחון, מתוכנן אחת לחמש שנים. אלו שתי המערכות היחידות במדינת ישראל המתוקצבות על פי "תוכנית חומש". לפיכך, בסוף השנה הנוכחית ייגמר התקציב, ללא תקציב מתוכנן לחמש שנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully