וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: 2008 הוכרזה שנת בצורת

פנחס וולף

1.6.2008 / 17:41

הממשלה אישרה היום תוכנית להצלת משק המים בסך למעלה ממיליארד שקלים הכוללת פיצויים לחקלאים והתפלת 750 מיליון קוב בשנה

שר האוצר רוני בר-און הכריז היום (ראשון) על שנת 2008 כשנת בצורת. בקול ישראל דווח, כי השר חתם על תקנות שיאפשרו לפצות חקלאים שנפגעו כתוצאה מהמחסור במים. עם זאת, במשרד החקלאות מתחו ביקורת חריפה על מנגנון הפיצויים לחקלאים העומד על 20 מיליון שקלים.לדבריהם, "התוכנית היא לעג לרש, שכן רק ברמת הגולן נגרמו נזקים המוערכים ב-100 מיליון שקלים".

בתוך כך, הממשלה אף אישרה הבוקר תוכנית להצלת משק המים. לפי התוכנית, אותה הגיש שר התשתיות בנימין (פואד) בן אליעזר (עבודה), 915 מיליון שקלים יוקצו לקידום מפעלי השבת מי קולחין במשך חמש השנים הקרובות.

עוד בתכנית, הקצאת 120 מיליון שקל לפעולות המיועדות לצמצום הביקוש במים ולחסכון. זאת, באמצעות פעילות הסברה, תעריפי מים מעודדי חיסכון והגברת פיקוח ואכיפה. עוד אושר להגדיל את כמות המים המותפלים בישראל ל-750 מיליון מטרים מעוקבים בשנה כאשר 600 מתוכם יושלמו עד 2013.

"כפי שכולכם יודעים אנו בעיצומו של משבר מים שלא ידענו כדוגמתו. חורף 2007/8 היה שחון באופן קיצוני וממוצע הגשמים עומד על 65% לעומת השנים הקודמות. השנה נגרעה כמות של מאות מיליוני מטרים מעוקבים ממקורות המים ומפלס הכנרת הגיע לפחות ממטר מתחת לקו האדום", אמר השר בן אליעזר. לדבריו, "משק המים אינו שדה ניסוי של אף אחד, כולל של פקידי משרדי הממשלה ועלינו לקבל החלטות קשות, כואבות ויקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully