וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף הצדק

שגיא מנדלבוים

1.6.2008 / 13:17

הקלף קורא לנו להיות בדיוק מי שאנחנו ולהשיל את המסכות וההגנות, לפני שיהיה מאוחר מדי - חלק ראשון

קלפי הטארוט מייצגים את המסע אותו עובר הצועד בדרך השוטה. המסע מתחיל בנקודה בה הצועד מרגיש, כי דבר מה חסר בחייו ומתחיל לחפש ומסתיים בנקודת ההארה שבה הכל ברור. זהו תהליך המורכב מ-22 שלבים וכל שלב הוא שיעור בדרך לשוטה.

השוטה הוא התוצאה הגדולה מסך חלקיה, שלא ניתן להגדיר, להסביר או לתפוש, אלא להבין שהוא התוצאה של כל השיעורים יחד וכל אלו הם שיביאו את הצועד להארה.

להיות קלילים

קלף הצדק הוא השלב המקדים את התהליך בו החניך הופך להיות מאסטר. זהו תהליך חשוב: בזכות התובנות שמייצג הקלף, החניך יהפוך להיות מאסטר. החניך מבין מה חשוב ומה לא ומשיל מעליו את מה שאינו נחוץ. הקלף מייצג את השלב בו אנחנו תופשים את היחס שבין עולם החומר לעולם הרוח, ומבינים שעולם הרוח חשוב יותר.

בשלב זה, אנחנו לומדים שכדי להתפתח רוחנית עלינו להיפרד מהגורמים המפריעים לנו בעולם החומר. זהו אחד הצעדים החשובים של השוטה, משום שהוא מתנתק מהגורמים הכובלים אותו לעולם החומר ומוכן לצעד הבא שבו יתמקד במטרה, כאשר עולם החומר כבר אינו מפריע.

המסר העיקרי של הקלף הוא להיות קלילים. בספרו "קריאה בקלפים" כותב ד"ר יואב בן דב על האלה המצרית מאאת', השוקלת את לב המתים העולים לבקש לחיות חיי נצח בין האלים: אלו שליבם קל מנוצה יורשו להיכנס להיכל האלים ולחיות בצילם ואלו שליבם כבד מנוצה ייטרפו או יהפכו למקוללים.

דוגמא מצוינת זו מכילה את המהות הבסיסית של הקלף: מצד אחד, הצורך להיות קלילים ולא לתת לאירועים, גורמים או אנשים לכבול אותנו ולהפוך אותנו לכבדים, ומצד שני - אם לא נהיה קלים, אם לא נשתחרר מהגורמים המכבידים עלינו, נשלם את המחיר.

האמת משחררת

הרעיון הוא שבמקומות בהם ליבנו "כבד", לא כדאי שנשאר. אם עלינו להתנצל, להסביר את עצמנו או לעשות דבר שאנחנו לא אוהבים, זהו סימן שאנחנו במקום הלא נכון. המשפט "האמת תשחרר אותנו" הוא עיקרון מהותי בקלף, מכיוון שבמקום בו יש שקרים וחוסר יושר אין חופש: שם אנחנו מסתבכים, מסתירים, עסוקים בלהגן על עצמנו ולבסוף מועדים. הקלף מראה, כי אין סיבה להסתיר. צריך "לשחרר" את האמת, להוציא את המהות שלנו החוצה ולא לתת לאף אחד לקחת את מי שאנחנו.

הקלף קורא לנו להיות קלילים, לא לעשות חשבון ולהיות בדיוק מה שאנחנו. לא לנסות להתחכם ולא לתת לפחדים או גורמים כובלים אחרים להפריע לנו להיות באמת שלנו. זה הזמן להשיל את הקליפות, את כל ההסתרות, המסכות והדימויים הכוזבים. זה הזמן לתת לעולם את עצמנו ולהבין שזהו הכוח האמיתי שלנו. רק כשנהיה בדיוק מי שאנחנו, נוכל לחזור לאיזון ויהיה לנו את הכוח למצוא את כל מה שאנחנו צריכים.

עם זאת, קלף הצדק נושא איתו אזהרה: אל לנו להיות כבולים, להחביא את האמת ולתת לעולם החיצוני לקבוע עבורנו. אם לא נהיה קלילים, נשלם את המחיר והשגיאה היחידה שנעשה היא הפחד ממה שיקרה. הקלף מבטיח שנשלם את המחיר: אם פעלנו נכון, התגמול יהיה חיובי. אם פעלנו לא נכון, סביר להניח שנשלם מחיר כואב עבור השגיאות שלנו.

הקלף בקריאה

קלף הצדק קורא לשואל "לחתוך!". זהו קלף קלאסי העוסק במקרים של צורך להתפטר ממקום העבודה, גירושין וכדומה, מכיוון שהוא דורש מאיתנו "לחתוך" את מה שמפריע לנו. הקלף מראה, כי ההתפתחות האישית שלנו מעוכבת וממליץ שנעשה משהו ועכשיו. אם לא נפעל ומהר, הדברים יתפתחו מאליהם, ללא שליטה ואז זה יכול להיות מכוער.

הקלף מבקש מהשואל לבחון את נושא השאלה ולראות האם הוא מרגיש קליל? האם הוא צריך להגן על עצמו? האם הוא מסתיר משהו? והחשוב מכל, האם השואל מבטא את עצמו בתוך התהליך? האם הוא אמיתי? אם לא, הגיע הזמן לשינוי, ושוב - לא חשוב מה יהיו התוצאות של השינוי, עדיף שהשואל יעשה אותם מאשר שהשינוי יתרחש ללא שליטה ובאופן מכאיב.

כאשר הקלף מופיע כקלף עבר, ייתכן שהשואל משלם את המחיר על פעולה לא נכונה שנעשתה בעבר. אם הקלף מופיע בעתיד, ייתכן שזה הזמן לטפל בבעיות המפריעות לנו. עכשיו זה עדיין קל והדברים עוד לא הסתבכו, כך שהוצאת הבעיה מחיינו לא כרוכה עדיין בהתלבטויות אין סופיות או קשיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט וואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט חלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully