וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב תתקוף את אירן בחודשיים הקרובים"

טלי גולדשטין וגיל קדרון

1.6.2008 / 12:56

עוזרו לשעבר של שר החוץ האמריקאי

"ג'ורג' בוש מתכוון לתקוף אווירית את אירן במהלך החודשיים הקרובים", כך מדווח האתר "אסיה טיימס אונליין", מפי דיפלומט אמריקאי לשעבר, ששימש כעוזר שר החוץ ועודו מעורב בנעשה מאחורי הקלעים. שני סנאטורים ששמעו את המידע דרך הצינורות הרשמיים תיכננו להדליף את הפרטים המדויקים ל"ניו יורק טיימס", אולם הידיעה טרם עלתה.

יעד המתקפה, כך טוען המקור, יהיה משמרות המהפכה האירניות, כולל המפקדה שלהם, ובסיסים ברחבי המדינה. לטענת ממשל בוש, אירן מסייעת למורדים העירקים, ובינואר 2007 פשטה על הקונסוליה האירנית בעיר ארביל, ועצרה חמישה דפלומטים, כולל שני אזרחים אירנים.

כהונתו של בוש תסתיים בינואר 2009, אז ייכנס לבית הלבן ג'ון מקיין או ברק אובמה, ולכן התעורר דיון על הלגיטימציה של הנשיא היוצא, שזוכה לפופולריות נמוכה בקנה מידה היסטורי, לבצע מהלך קיצוני שלא זוכה לאהדת הציבור האמריקאי.

קודם שיקר, עכשיו מפרסם


בתוך כך, לפני מלחמה נוספת, אחת משתי המלחמות שמתחוללות כעת, זו שבעירק, הגיעה בשבוע שעבר לשפל חדש בכל הקשור לתמיכת דעת הקהל. המכה האחרונה הונחתה על ידי ספרו של הדובר לשעבר של הבית הלבן, סקוט מקללן, אודות מסכת הקשרים והסילופים של ממשל בוש, שנועדה לשכנע את העם האמריקאי לתמוך בפלישה לעירק.

מובאון.אורג (MoveOn.org), ארגון ליברלי אנטי מלחמתי, השיק אתמול (שבת) עצומה הקוראת למקללן לתרום את כל ההכנסות מספרו החדש לוותיקי המלחמות בעירק ובאפגניסטן. כך עולה מדיווח ה"וושינגטון טיימס".

העצומה היא חלק מהביקורת החריפה מצד דמוקרטים ורפובליקנים כאחד נגד מקללן. בעצומה שנשלחה באמצעות הדואר האלקטרוני נכתב כי "הודאתו של מקללן מרשימה, אך הוא לא צריך להרוויח מהתפקיד שמילא בטעות הגדולה ביותר במדיניות החוץ של ארצות הברית". עוד נכתב בעצומה כי, "לאחר שהגן במשך שנים על ממשל בוש והנציח את השקרים שהובילו את המדינה למלחמה, סקוט מקללן עוד מצפה לגרוף רווח – ספרו הוא רב מכר והוא עשוי להרוויח מאות ואלפי מיליוני דולרים. ובינתיים, חיילינו עדיין נהרגים בעירק".

בספר זכרונות חדש כותב מקללן כי הנשיא הסתמך על תעמולה ועל מניפולציות תקשורתיות כדי לקדם את המתקפה בעירק. לדבריו, וזאת על חשבון האמת. בספרו "מה קרה: בתוך הבית הלבן של בוש ותרבות הולכת השולל של וושינגטון", כותב מקללן, כי האופן שבו טיפל בוש בנושא העירקי כמעט הבטיח ששימוש בכוח יהיה האפשרות הסבירה היחידה.

מקללן מתאר את בוש כאדם נבון, מקסים ובעל כישורים פוליטיים, אך גם כמי שמתקשה להודות בטעויות ומושפע בקלות על ידי הספין שלו עצמו. בוש שיכנע את עצמו להאמין במה שהתאים לצרכיו ברגע נתון, כך טוען מקללן.

הספר זינק לראש רשימת רבי המכר באמזון.קום בשבוע שעבר לקראת יציאתו לאור ביום שני. לאחר שמספר עיתונים כגון ה"וושינגטון טיימס" וה"ניו יורק פוסט" הצליחו לשים ידיהם על עותקים לפני הציבור הרחב.

מבקרי מקללן מהמחנה השמרני ציינו כי דגלאס ג'יי. פיית, בכיר בפנטגון לשעבר ואחד מאדריכלי המלחמה בעירק, תורם את ההכנסות מספרו החדש "מלחמה והחלטה: בתוך הפנטגון ושחר המלחמה בטרור", לקבוצת סיוע לוותיקי מלחמה שהקים.

"מקללן, תהיה גבר"

קולות משני צדי המתרס בזירה פוליטית בארצות הברית מתחו ביקורת נגד ספרו של מקללן. טרי מק'אוליף, לשעבר ראש הוועידה הלאומית הדמוקרטית וכיום יו"ר וועידת הקמפיין של הילרי קלינטון, אמר כי מקללן עשה טעות כשהחליט לכתוב את הספר. "האופן בו אנשים אלו מחברים ספרים על הבוסים שלהם מעוררת שאט נפש. העבודה שלהם הפכה אותם לעשירים והעניקה להם יוקרה. היא העניקה להם כוח והם פשוט ירקו מהבאר ממנה שתו", אמר מק'אוליף. "לא אכפת לי במי מדובר – דמוקרט או רפובליקני – זה לא בסדר", הוסיף.

ביום חמישי האחרון, הרפובליקני לשעבר הסנאטור בוב דויל, שלח מייל ישיר למקללן וכינה אותו "יצור אומלל". "יצורים אומללים כדוגמתך קיימים בכל ממשל ואין להם את האומץ לדבר או להתפטר במקרה של מחלוקות עם הבוס או העמיתים לעבודה", כתב דויל. "אנשים כמותך נהנים מהכוח ומתבוססים באור הזרקורים במשך שנים ואז פורשים ומונעים על ידי תאוות בצע, הם גורפים רווח באמצעות שימוש בביקורת פוגענית. היה עליך להתנהג כמו גבר ולדבר על העניין בפומבי או להתפטר מהעבודה הרווחית שלך", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully