וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: עימות בין צה"ל לפעילי שמאל בניעלין

יהושע בריינר

1.6.2008 / 12:48

המפגינים באזור טוענים כי גדר ההפרדה הנבנית במקום מספחת אדמות פלסטיניות. גורם ביטחוני: "הישראלים מסיתים פלסטינים"

כ-150 פלסטינים ופעילי שמאל הגיעו היום (ראשון) סמוך לשעה 11:00 לכפר ניעלין כדי להפגין נגד בניית גדר ההפרדה באזור ולעצור את עבודות הדחפורים. לטענת המפגינים, תוואי הגדר במקום צפוי להותיר כ-2,500 דונם מאדמות נעלין מערבית לגדר, ולמעשה "לסלול את הדרך לסיפוחן להתנחלות חשמונאים". זו הפעם השביעית בשבועיים האחרונים בה מנסים מפגינים לעצור את העבודות על באיזור ניעלין.

המפגינים באזור טוענים כי שומרים אזרחיים מטעם החברה הבונה את הגדר זרקו אבנים לעבר המפגינים, המנסים לעצור בגופם את עבודת הבולדוזרים ועקירת עצי הזית. כמו כן, טענו כי בעת שהגיעו לאזור פתח כוח מג"ב בירי רימוני גז וכדורי גומי אל עבר המפגינים.

לדברי צה"ל, "היום החלה פעילות של העתקת העצים מאזור תוואי הגדר באופן מסודר שישתלו בהמשך בשטח הפלסטיני". גורמים ביטחוניים מביעים זעם על ההפגנות האלימות המתבצעות במקום ואומרים כי "צר לנו מאוד שאזרחים ישראלים מסיתים פלסטינים בכדי להקשות עלינו לעשות את מלאכתנו בבניית גדר הביטחון שאמור בסופו של דבר להגן על חיי אזרחים ישראלים".

בצה"ל מדגישים כי "כל אירוע של הפגנות אלימות כדוגמת אלו המתקיימות בנעלין מביא להסתת כוחות לוחמים של צה"ל ומג"ב מאבטחת צירי תנועה ופעילות של ביטחון שדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully