וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "לפיד היה חברי הטוב ביותר"

1.6.2008 / 10:29

חבריו ויריביו של יוסף (טומי) לפיד שהלך הלילה לעולמו סיפרו על הכרותם עם האיש רב הפעלים. דנקנר: "בשבילי זו אבדה שאין עליה ניחומים"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

העיתונאי, שר המשפטים לשעבר ויו"ר מועצת יד ושם יוסף (טומי) לפיד, שמת לפנות בוקר (ראשון) ממחלת הסרטן, יובא למנוחות מחר בשעה 12:00 בצהריים בבית העלמין בקריית שאול בתל אביב.

ראש הממשלה אהוד אולמרט, ספד הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לחברו טומי לפיד ואמר כי "טומי לפיד היה חברי הטוב ביותר והראוי ביותר. במשך עשרות שנים היה לנו קשר יומיומי. הוא היה ידיד בכל רמ"ח איבריו".

ראש הממשלה סיפר כי "לפיד לא ייחס חשיבות לגינונים ומתח עלינו ביקורת חריפה. הוא היה פליט שואה והשואה ליוותה אותו לאורך חייו. הוא חי את ההיסטוריה ואת עתידה היהודי של מדינת ישראל במציאות האכזרית והגסה עימה התמודדנו. לא לחינם מניתי אותו ליו"ר יד ושם. הממשלה אישרה את מינויו רק לפני שבועות אחדים".

אולמרט הוסיף: "הוא היה אדם מלא אופטימיות ותקווה להמשיך ולפעול על פי ההכרה היהודית שהיתה חלק בלתי נפרד מחייו. אני מביע את צערי העמוק ואת צערה של ממשלת ישראל. אזרחי ישראל חשים שהטביע את חותמו על המדינה. עוד נמצא דרך נאותה לתת את הביטוי שרבים חשו. איבדנו יהודי יקר וחבר שאין כמוהו".

"קסם חד פעמי אוסטרו-הונגרי"

העיתונאי אמנון דנקנר סיפר לוואלה! חדשות על חברו הקרוב. "בשבילי כחבר קרוב זו אבדה שאין עליה ניחומים. טומי היה חבר טוטלי, אוהב ונאמן באופן מוחלט לחבריו. הוא היה איש מלא אהבה וחום, והיה בו קסם חד פעמי אוסטרו-הונגרי שכבר לא מייצרים. היתה בו חוכמה, תבונה, שנינות וחוש הומור, איש שיחה שופע ומקסים", אמר דנקנר.

"לפיד היה איש מאוד עצמאי וישיר ותמיד פיו וליבו היו שווים, וגם כשהיה מרגיז ומעורר מחלוקת, לא היה אכפת לו כי הוא נהנה הנאה עצומה של אדם שמרשה לעצמו להגיד מה שהוא חושב ולא מסתיר לפי מצוות הפוליטקלי קורקט", הוסיף.

על עמיתו לעולם העיתונות סיפר דנקנר, כי "היה חדשן בסוג הטורים שכתב, גם בזה שהיה עורך עיתון "את", המגזין הראשון לנשים, וגם באינסוף מאמריו שהיו קצרים, שנונים ומביעים את דעותיו. הוא היה איש טלוויזיה מדהים והרהיטות שלו היתה מרשימה. לכן, הפך לדמות נערצת על ידי הרבה אנשים אחרי שגמר עם הפוליטיקה הוא חזר לעיתונות כי זו היתה האהבה המקצועית הראשונה ואחרונה שלו".

חברו של לפיד העיתונאי דן מרגלית אמר, כי "טומי היה ברוך כשרונות, ציוני חילוני מובהק, עם אהבה אדירה לישראל ועם הרבה תרבות אירופאית. הוא האמין שיש לו שליחות והתנהג לכל דבר בהתאם. יכולת להסכים או לא להסכים איתו, אבל לא יכולת להתעלם מהצורה שבה הוא נאבק על דעותיו. הוא עשה זאת בחריפות, שנינות וחן וזה היה כוחו".

"יש שיגידו שהוא היה אנטישמי"

היחס כלפי לפיד מצד חברי כנסת היה לעיתים אמביוולנטי. "כשטומי נבחר לכנסת, אני ועמיתיי החלטנו כהחלטה ראשונית לא להיות נוכחים באולם כשהוא מדבר", סיפר ח"כ אברהם רביץ (יהדות התורה). "באחת ההזדמנויות הוא שאל אותי - למה אתם עושים לי את זה? השבתי שהוא מעביר מסרים אנטישמיים שהיו לקוחים מהעולם השחור שזה עתה יצאנו ממנו כאן בארץ. 'אני מאוד מצטער שאתם שומעים זאת כך. אני רוצה שתדע שאני יהודי', הוא ענה בחום.

היה חשוב לו שאראה אותו כך. הוא אמר 'איך אתם יכולים להתייחס אלי ככזה, אני ניצול שואה ואבי נהרג בשואה'? אחר כך שוחחתי אתו פעם נוספת. כתוצאה מהשיחות ביקשתי מחבריי שלא ישתמשו במונחים חריפים, כמו "נאצי" שמישהו קרא לו פעם אחת. ביקשתי להוציא זאת מהלקסיקון שלנו. נכנסתי לאולם באחד הנאומים שלו. לאחריו הוא עבר על ידי ואמר לי 'אני מאוד מודה לך'".

"יש כאלו שיגידו שהוא היה אנטישמי, אני לא אומר שלא. הוא עשה נזק גדול מאוד לכל המהלך של הציבור החרדי. במקורות שלנו כתוב, 'ליצנות אחת דוחה אלף תוכחות'. כזה היה טומי", סיפר רביץ.

יו"ר המפד"ל זבולון אורלב הביע צער על פטירתו של לפיד ואמר, כי "חרף חילוקי הדעות התהומיים ראוי להעריך את מאבקיו של טומי לפיד בדרכו שלו, לחיזוק המשטר הדמוקרטי בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully