וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הניצחון, עוד הפסד לקלינטון

1.6.2008 / 10:50

מכה להילרי: לאחר שגברה על אובמה במספר הצירים בפלורידה ומישיגן, החליטה ועידת המפלגה שלא לספור את הקולות במלואם

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לקול קריאות בוז ותרעומת, החליטה ועידת המפלגה הדמוקרטית בארה"ב בדיון מיוחד שנערך בשבת על פשרה בעניין ספירת קולות הצירים במישיגן ובפלורידה, לפיה ייחשבו בסופו של דבר קולות הצירים בוועידת המפלגה באוגוסט אך רק כחצי קול בלבד. בסך הכל, קיבלה קלינטון 87 צירים חדשים ואילו אובמה 63. הוועידה החליטה, בנוסף, לדחות את עתירתה של קלינטון לקחת בחשבון מלוא כוח ההצבעה של הצירים ממדינת פלורידה.

עם תחילת הפגישה, אובמה היה רחוק 42 צירים מהבטחת 2,026 הצירים הנדרשים על מנת להבטיח את מועמדות המפלגה. אך הצירים הנוספים מפלורידה וממישיגן מגדילים עתה את מספר הצירים הכולל הנדרש. אובמה קטף 32 צירים בסך הכל במישיגן, לרבות צירי על ו-36 בפלורידה. קלינטון זכתה ב-38 צירים במישיגן ו-56.5 בפלורידה. סך הצירים בהם מחזיק כעת אובמה עומד על 2,052 בעוד קלינטון צברה 1,877.5. לפי חישוב ה"ניו יורק טיימס", מפגרת עתה קלינטון אחרי אובמה ב-175 צירים, שבוע אחד בלבד לפני שהבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית יסתיימו.

מטרת ההתכנסות היתה למצוא דרך לפתור את המחלוקת המתמשכת סביב הבחירות המקדימות בשתי המדינות. המפלגה הדמוקרטית סירבה לכבד את תוצאות הפריימריז בינואר שנערכו בפלורידה ובמישיגן כעונש. זאת לאחר ששתי המדינות הפרו את חוקי המפלגה וערכו את הפריימריז בתאריך מוקדם מהמתוכנן – החמישי בפברואר. יתרה מכך, שמו של אובמה אפילו לא נכלל בקלפיות במישיגן. על רקע הנסיבות יוצאות הדופן, ניצחה קלינטון בשני הפריימריז. לאחר דיונים ממושכים, החליטו שני המועמדים והוועידה הלאומית להכליל את הקולות משתי המדינות בחישוב הכללי לקראת הבחירות הכלליות בנובמבר.

קלינטון קראה לכלול את כל הקולות בוועידה באוגוסט. היא קיוותה כי החלטה זו תעזור לה לצמצם את פער הצירים מול אובמה ותתמוך בטענתה כי צברה יותר קולות בוחרים מאשר אובמה. אובמה היה מוכן להסכים לפשרה, אך לא כזו שתחשיב את מלוא כוח ההצבעה. בסך הכל, היו מונחים על הכף בשתי המדינות יחדיו 368 צירים.

קודם להצבעה הפגינו מאות מתומכי קלינטון ואובמה מחוץ למלון בו נערכה ההצבעה, כשהם נושאים שלטי מחאה. לדברי תומכי אובמה, מחנה קלינטון התנגד להחלטה מאחר וזו הוכיחה אחת ולתמיד שהמירוץ הסתיים. "אין יותר ריכוז גדול של צירים בשום מדינה שנותרה. זו היתה הזדמנות האחרונה של קלינטון והיא נכשלה", אמר אלן כץ, חבר בוועידה התומך באובמה.

הווארד וולפסון, דובר של קלינטון, ברך על ההחלטה לגבי פלורידה, אך ביקר בחריפות את ההחלטה לגבי מישיגן. "מבחינת מספר הצירים, אנו במצב טוב בהרבה מאשר לפני חודש. ההצבעה דמתה לפריימריז בהם אובמה זוכה במדינה אחת ואנו בשניה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully