וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת הקבינט נדחתה, גם הרגיעה בעזה

פנחס וולף

1.6.2008 / 0:02

על רקע המתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון, הוחלט לדחות את הדיון בקבינט, בו אמורים היו להחליט האם לקבל את הצעת הרגיעה עם חמאס

ראש הממשלה אהוד אולמרט יקיים היום (ראשון) התייעצות מדינית ביטחונית מצומצמת בלבד בנוגע למצב ברצועת עזה, לאחר שישיבת הקבינט שהייתה אמורה להתקיים נדחתה לשבוע הבא.

נראה כי שר הביטחון אהוד ברק וראש הממשלה לקחו פסק זמן מההתכתשות והרמיזות שהם שולחים אחד לשני וקיימו הערכת מצב ביטחונית בנוגע למצב ברצועת עזה. היתה זו הפגישה הראשונה בין השניים מאז קרא ברק לראש הממשלה לסיים את תפקידו בשל החקירות המתנהלות נגדו.

בהערכת המצב הוחלט כי הדיון בקבינט המדיני ביטחוני שהיה אמור להתקיים היום יידחה עד לשבוע הבא, לאחר שאולמרט יחזור מביקורו בארה"ב, שם הוא אמור להיוועד עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש.

בדיון החליטו אולמרט וברק כי עדיין לא ניתן לקבל החלטה לגבי הפסקת האש, או לגבי פעולה ברצועת עזה, מכיוון שישנה אי בהירות בכל הקשור לעמדת חמאס במשא ומתן בנוגע להפסקת האש. גורם מדיני ציין כי התנאים שמציב חמאס קשים, לאור העובדה שהארגון לא התחייב להפסיק את הברחות הנשק לרצועה.

בהתייעצות מחר צפויים להשתתף גם שרת החוץ ציפי לבני וגורמי ביטחון. ההצעות שיועלו יובאו להחלטת הקבינט המדיני ביטחוני בשבוע הבא. ההתייעצויות היום ומחר מתקיימות על רקע המתיחות הפוליטית הגוברת בין ראש הממשלה לבין ברק. בימים האחרונים התבטא ברק בחריפות וקרא לראש הממשלה להכריז על נבצרות או להתפטר, והודיע כי יש להתכונן לבחירות כמה שיותר מהר.

ברק אמר כי "הפור נפל ויש להיערך לבחירות. יש לנו עניין ביציבות ואנחנו מוכנים לכינונה של ממשלה חדשה על ידי קדימה, אבל ככל הנראה אנחנו הולכים לבחירות".

ביום שני בלילה צפוי ראש הממשלה אולמרט לצאת לארצות הברית לפגישה עם הנשיא האמריקאי ג'ורג' בוש. אולמרט יקיים בנוסף פגישות עם המועמדים לנשיאות בארצות הברית ועם השדולה למען ישראל בקונגרס איפא"ק .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully