וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הממשל במיאנמר אחראי למות אלפים

31.5.2008 / 7:25

לדברי שר ההגנה האמריקאי, "עשרות אלפי בני אדם מתו בשל הסירוב של שלטונות מיאנמר לאפשר סיוע רחב לנפגעי הציקלון"

"עשרות אלפי בני אדם מתו בשל סירובם של שלטונות מיאנמר לאפשר סיוע רחב לנפגעי הציקלון". כך אמר היום (שבת) שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס. לדבריו, החונטה הצבאית במיאנמר היא "חירשת וטיפשה" לבקשותיהן של מדינות העולם לשלוח סיוע זר למדינה.

גייטס התייחס לעזרה שהעניקה ארה"ב לנפגעי הצונאמי באינדונזיה בשנת 2004 ואמר, כי "ארה"ב לא פגעה כלל בריבונות של אינדונזיה כששלחה סיוע לנפגעים. אולם במקרה של מיאנמר המצב היה שונה לגמרי וקשה בהרבה משום שסירבה לקבל סיוע, דבר שעלה לה בעשרות אלפי הרוגים".

התבטאויותיו של גייטס הן הקשות ביותר שנשמעו עד כה מפי בכירים אמריקאים נגד החונטה הצבאית במיאנמר. השלטונות במיאנמר אפשרו לארה"ב לשלוח סיוע לעיר יאנגון. אולם בממשל האמריקאי אומרים כי הסיוע היה יכול להיות הרבה יותר אפקטיבי אם היו מאפשרים למסוקים וספינות אמריקאיות להגיע עד לאזורי האסון.

בכנס שנערך בסינגפור אמר גייטס, כי ארה"ב ניסתה יותר מ-15 פעמים לבקש ממיאנמר את הסכמתה לסיוע רחב יותר. "אנו הושטנו את ידינו ושלטונות מיאנמר טמנו את ידיהם בכיסם", אמר גייטס. לפי דיווחים רשמיים בסופה "נרגיס" נהרגו עד כה כ-134 אלף בני אדם ויותר משני מיליון נותרו ללא קורת גג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully