וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "לאפשר לסטודנטים מעזה לצאת לארה"ב"

30.5.2008 / 21:29

משרד החוץ האמריקאי מפעיל לחצים כבדים על ישראל לאפשר ל-7 סטודנטים הלומדים בארה"ב לחזור ללימודיהם. ישראל: "הסטודנטים לא עומדים בקריטריונים"

ארצות הברית מפעילה הערב (שישי) לחץ כבד על ישראל, כדי שתאשר לשבעה סטונדטים פלסטינים, הלומדים באוניברסיטאות יוקרתיות בארצות הברית, לצאת מרצועת עזה כדי לחזור ללימודיהם. השבעה קיבלו מלגות מקרן "פולברייט" היוקרתית המופעלת על ידי משרד החוץ האמריקאי כדי לחזק את הקשר בין סטודנטים ממדינות זרות לארה"ב.

"אנו נמצאים בקשר שוטף עם רשויות הביטחון בישראל", אמר דובר משרד החוץ האמריקאי טום קייסי. לדבריו, "הסטודנטים חברים באחת התוכניות החינוכיות היוקרתיות ביותר שקיימות בארה"ב, ואני מקווה שבישראל יבינו זאת ויאפשרו להם לחזור ללימודיהם".

מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה לפני כשנה, ישראל אינה מאפשרת לתושבי הרצועה לצאת דרך מעברי הגבול, אלא אם מדובר במקרים הומניטריים דחופים. דובר משרד החוץ אריה מקל אמר כי "אנו מנסים לסייע להם, אבל חייבים להבין שהמצב קשה". לדבריו, "צריכים להבין שבמציאות בה חמאס יורה ללא הרף על מעברי הגבול, לא כל כך פשוט לאפשר להם לעבור". גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי "בעקבות המצב הביטחוני רק חולים קשים יוצאים דרך המעברים". לדבריו, "הסטודנטים לא עומדים בקריטריונים".

צה"ל והמנהל האזרחי מטילים מגבלות קשות על סטודנטים המעוניינים ללמוד במוסדות אקדמיים בישראל. לאחרונה, בית המשפט העליון מתח ביקורת חריפה על הקריטריונים שנקבעו על ידי רשויות הביטחון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully