וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: "מתנגדים לאיסור על פצצות המצרר"

פנחס וולף

30.5.2008 / 16:51

111 מדינות חתמו היום על האמנה שגובשה בדבלין - ארה"ב, סין, רוסיה וישראל בחוץ. "ישראל דנה בבעיות ההומניטריות של הפצצות"

"ישראל מתנגדת לאיסור המוחלט על השימוש בפצצות מצרר" - כך נמסר היום ממשרד החוץ, בתגובה לחתימה הגורפת של 111 מדינות על האמנה שגובשה בדבלין בירת אירלנד, ומוציאה מחוץ לחוק במדינות אלו את השימוש, הייצור, ההעברה והצבירה של פצצות מצרר בקרב.

דובר משרד החוץ אריה מקל, אמר היום כי ישראל אומנם לא השתתפה בתהליך שהגיע לסיומו היום ואוסר על פצצות מצרר בכל העולם, אבל היא כן שותפה לדיון העולמי.

"בעולם יש שני תהליכים שעוסקים בנושא פצצות מצרר. תהליך אחד הוא תהליך אוסלו, שהגיע היום לסיום עם החתימה", אמר מקל לוואלה! חדשות. "זהו תהליך שהושק על ידי ארגונים שאינם ממשלתיים ועל ידי כמה מדינות. מטרת התהליך הזה הוא איסור מוחלט על איסור בפצצות מצרר. ישראל ומדינות רציניות נוספות כמו ארה"ב רוסיה וסין לא השתתפו בתהליך".

ואולם, לדברי מקל, ישראל שותפה בתהליך של האו"ם שנקרא CCW – ראשי התיבות של כלי נשק קונבנציונליים, באנגלית – "שם מנהלים משא ומתן על הקטנת הפגיעות ובכוונתם למצוא איזון בין הצורך הצבאי לבעיות ההומניטריות. בפורום הזה ישראל משתתפת באופן פעיל, והגישה כבר מספר טיוטות".

בניגוד לדברי מקל, המפריד את האו"ם מהחתימה על האמנה היום, מזכ"ל האו"ם באן קי מון בירך על החתימה במילים נחרצות. "קואליציה רחבה של מדינות וארגונים הביאו היום לסדר עולמי חדש, שיגביר את ההגנה על אזרחים, יחזק את זכויות האדם וישפר את האפשרות שלנו להתקדם לעתיד", אמר באן.

"ישראל ביצעה פשעי מלחמה"

פצצות המצרר הן פצצות המוטלות בגובה רב, מתפוצצות באוויר, ומפזרות אלפי פצצות קטנות המתפזרות באופן רנדומלי בשטח נרחב. כתוצאה מכך, פוגעות הפצצות באקראי גם בחפים מפשע המרוחקים ממטרת ההפצצה, ומהוות סיכון ממשי לאוכלוסייה האזרחית.

ישראל השתמשה בפצצות מצרר לאחרונה במהלך מלחמת לבנון השנייה. לאחר המלחמה נמתחה ביקורת קשה על ישראל מצד ארגוני זכויות אזרח וממשלות בעולם על השימוש הנרחב בפצצות, ואף נטען כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה. על פי דו"ח ארגון אמנסטי, שימוש צה"ל בפצצות המצרר הוביל למותם של 200 בני אדם בדרום לבנון מתחילת המלחמה, גם הרבה לאחר שהמערכה הסתיימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully