וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח צה"ל פינה 25 מטיילים מאזור שכם

יהושע בריינר

30.5.2008 / 14:59

המטיילים, חמושים בחלקם, טיילו בנחל טמון באזור B, המסוכן לשהות. מנגנוני הביטחון הפלסטינים דיווחו לצה"ל, שפינה אותם מיד

קבוצה של 25 מטיילים פונתה היום בצהריים על ידי כוח גדול של צה"ל מאזור סמוך לשכם, לאחר שזוהו מטיילים במקום, חמושים וללא תיאום עם כוחות הביטחון.

סמוך לשעה שתיים דיווחו מנגוני הביטחון הפלסטיניים במקום למנהל האזרחי של צה"ל על קבוצה גדולה של מטיילים ישראלים, חלקם חמושים, שנעים באזור נחל טמון, המוגדר כשטח B - וסמוך לעיר שכם, שטח בשליטה פלסטינית מלאה. בצה"ל הזדרזו להקפיץ למקום כוח, שליווה אותם למחסום פקעות.

בצה"ל מודאגים לאחרונה מעלייה בכמות המקרים בהם מטיילים מגיעים לשטחי B, המסוכנים לשהות, ומסכנים בכך את חייהם ואת הסדר באזור, במיוחד מאז המקרה בנחל תלם בדרום הר חברון, בו נרצחו שני חיילים שטיילו בנחל ללא תיאום עם כוחות הביטחון. גם המקרה לפני כחודש באזור בית אל, אז קבוצה של חמישה חיילים ירו בפלסטיני חמוש וגרמו לזעם ברשות הפלסטינית, מעורר דאגה בקרב כוחות הביטחון.

גורם ביטחוני באזור אמר לוואלה! חדשות כי יש לציין לטובה את שיתוף הפעולה היום בין מנגנוני הביטחון הפלסטינים במנהל האזרחי, והדגיש כי "אירועים שכאלה, כפי שלמדנו בעבר, עלולים להסתיים באסון. מן הראוי שמטיילים שרוצים לטייל בגדה יעשו זאת בתיאום מלא עם צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully