וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "לבני וברק מנסים לפרק את קדימה"

פנחס וולף

30.5.2008 / 1:09

שר התחבורה ביקש את תמיכתו של אולמרט בפריימריז לראשות קדימה ותקף בחריפות את שרת החוץ: "היא נותנת יד לקנוניה נגד המפלגה"

סגן ראש הממשלה ושר התחבורה שאול מופז (קדימה) תקף הלילה (שישי) בחריפות את שרת החוץ ציפי לבני בעקבות קריאתה להיערך לבחירות, ואמר כי "הקומבינה של אהוד ברק, ראובן אדלר וציפי לבני לפרק את קדימה לא תצליח". לדבריו, "את גורל קדימה יקבעו אך ורק אנשי קדימה". הוא הוסיף, כי הוא "מתפלא על כך שלבני נותנת יד לקנוניה לדחוק את קדימה לידי העבודה". הוא גם עקץ את שרת החוץ, ואמר כי הוא "שמח שלבני לפחות הבינה שקדימה היא מפלגה דמוקרטית וכי כל הכרעה תתקבל בפריימריז".

מקורבי לבני דחו את דבריו של מופז, ואמרו כי "לא נרד למגרש ההשמצות הזול של מופז". לדבריהם, "הדבר החשוב ביותר כעת הוא לשמור על אחדותה של קדימה".

השר מופז וראש הממשלה אהוד אולמרט ניהלו אתמול שיחות, במהלכן ביקש מופז את תמיכתו של אולמרט בבחירות המקדימות העתידיות במפלגת קדימה. גורמים בכירים בקדימה מסרו לוואלה! חדשות, כי אולמרט הסכים לנהל את הדו שיח כיוון שהוא מאמין "שכדור השלג של הבחירות החל", ואין ברירה אחרת.

לדברי הגורמים הבכירים, לאולמרט יש קבלני קולות בשטח שמופז רוצה את תמיכתם. בנוסף, ראש הממשלה שולט בלוח הזמנים בדרך לפריימריז, ומופז רוצה לדעת אותו לפני מתחריו.

בתוך כך, יו"ר הוועדה לענייני המפלגה של מפלגת קדימה, ח"כ צחי הנגבי, יכנס בימים הקרובים את הוועדה בתיאום עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, כדי לגבש כללים מוסכמים לבחירות הפנימיות במפלגה (פריימריז). המהלך נעשה ללא התנגדותו הנחרצת של אולמרט, דבר שמרמז על מצבו הקשה בתוך מפלגתו. לדברי הנגבי, "המהלך נעשה כתוצאה מהודעת שר הביטחון אהוד ברק אתמול והמפגשים יחלו עם חזרתו של ראש הממשלה מביקור בארצות הברית ויימשכו מספר שבועות".

"אנו צריכים להיערך ולא להיתפס לא מוכנים לאחר דברי שר הביטחון. דיברתי עם המועמדים וביקשתי שיגיעו לדיונים או שישלחו נציג מטעמם", הוסיף הנגבי. המועמדים שיתמודדו על ראשות המפלגה הם: שרת החוץ ציפי לבני, שר התחבורה שאול מופז, השר לביטחון פנים אבי דיכטר ושר הפנים מאיר שטרית.

"בקרוב ייקבע תאריך לבחירות"

הצעת חוק לפיזור הכנסת תעלה בקרוב להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. לדברי מגיש ההצעה, יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב, מדובר במבחן ממשי ראשון לשרי מפלגת העבודה. "לפי הצהרותיהם, נראה שנפל להם האסימון ובשלה העת לבחירות מוקדמות לכנסת ה-18", אמר אורלב.

את הצעת החוק הניח אורלב על שולחן מזכירות הכנסת ביום בו הושבעה הכנסת הנוכחית ומיד משך אותה. משמעות הדבר היא שכעת, הוא אינו צריך להמתין את תקופת "חובת ההנחה" (תקופה בת 45 ימים מרגע הצעת כל חוק). כל מה שנותר לו הוא להביא את הצעתו לוועדת השרים לענייני חקיקה, שתתכנס לאחר חג השבועות. במידה שההצעה תיפול, לא ניתן יהיה להגיש הצעת חוק דומה במשך חצי שנה. למעשה, אורלב מכריח את מפלגת העבודה להכריע בנושא, מהר מכפי שציפו חבריה.

ליאור רוטברט, דובר מפלגת העבודה, אמר בתגובה להצעת החוק של אורלב, כי "מפלגת העבודה קבעה אתמול שהבחירות יוקדמו. היא תמשיך ותקבע את הטון בעניין ואנו מאמינים שבקרוב מאוד יהיה תאריך מוסכם לבחירות". גורמים במפלגה אמרו בנוסף, כי הגשת הצעת החוק של אורלב היא אקט שנעשה לצרכי תקשורת בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully