וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "מאמין שבשבוע הבא אבחר"

29.5.2008 / 22:13

הסנאטור הדמוקרטי מצפה להגיע למספר הצירים הדרוש לזכייה במועמדות מפלגתו לנשיאות. "המירוץ לבית הלבן יחל בשבוע הבא"

הסנאטור ברק אובמה, המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית אמר היום (חמישי), כי הוא מצפה ששבוע הבא יצבור די צירים כדי לזכות באופן סופי במועמדות. זאת במסגרת הפריימריז שצפויים להיערך במדינות פורטו ריקו, דרום דקוטה ומונטנה. עוד אמר הסנאטור ממדינת אילינוי כי הוא מתכוון לצאת לביקור במזרח התיכון, שיכלול בין היתר את עירק.

בשיחה שקיים עם עיתונאים בטיסה בין דנוור לשיקגו אמר אובמה, כי "המירוץ לבית הלבן מול המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין יחל כבר בשבוע הבא". לדבריו, "אני מאמין שאבחר למועמד מטעם המפלגה לנשיאות ארה"ב".

עם זאת, אובמה צריך לעבור מכשול קטן בדרך: בשבת צפויה המפלגה לדון בבקשתה של יריבתו הילרי קלינטון להחשיב את קולות הבוחרים במדינות פלורידה ומישיגן, בהן רשמה הישגים נאים. שתי המדינות הוצאו ממערכת הפריימריז, משום שקבעו תאריך מוקדם יותר לבחירות מזה שקבעה המפלגה. "אחרי שבת הכול יהיה מאחורינו ולא יישארו שאלות פתוחות", אמר אובמה וציין שאחרי ההחלטה רוב צירי העל של המפלגה צפויים לגבש את עמדתם באופן סופי ולהחליט על המועמד.

"מצבו הבריאותי של אובמה מצוין"

אובמה מוביל כעת על קלינטון במספר הצירים והוא צפוי לקבל תמיכה רחבה מצירי העל, שמספרם הכולל הוא 800. סימן נוסף לכך שאובמה מאמין שהניצחון נמצא בכיסו הוא הנסיעה המתוכננת שלו לעירק. "המטרה שלי בנסיעה לעירק תהיה לשוחח עם חיילים ומפקדים אמריקאים המוצבים שם ולא לנסות ולצבור תמיכה פוליטית", אמר.

בתוך כך, רופאו של אובמה אמר היום כי מצבו הבריאותי מצוין והוא כשיר לכהן כנשיא ארה"ב. "הסנטור אובמה בן ה-46, נמצא במצב בריאותי ונפשי תקין", אמר הרופא. אובמה פרסם את מצבו הרפואי, שבוע לאחר שיריבו הרפובליקני ג'ון מקיין בן ה-71, פרסם את שלו. מקיין נאבק כבר מספר שנים בסרטן העור, אולם רופאו אמר כי הוא כשיר לכהן כנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully