וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה: "בקרוב ייקבע תאריך לבחירות"

29.5.2008 / 20:27

הדברים נאמרו בעקבות הצעת החוק לפיזור הכנסת של ח"כ אורלב. "הגשת ההצעה היא אקט שנעשה לצרכי תקשורת בלבד"

הצעת חוק לפיזור הכנסת תעלה בקרוב להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. לדברי מגיש ההצעה, יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב, מדובר במבחן ממשי ראשון לשרי מפלגת העבודה. "לפי הצהרותיהם, נראה שנפל להם האסימון ובשלה העת לבחירות מוקדמות לכנסת ה-18", אמר אורלב.

את הצעת החוק הניח אורלב על שולחן מזכירות הכנסת ביום בו הושבעה הכנסת הנוכחית ומיד משך אותה. משמעות הדבר היא שכעת, הוא אינו צריך להמתין את תקופת "חובת ההנחה" (תקופה בת 45 ימים מרגע הצעת כל חוק). כל מה שנותר לו הוא להביא את הצעתו לוועדת השרים לענייני חקיקה, שתתכנס לאחר חג השבועות. במידה שההצעה תיפול, לא ניתן יהיה להגיש הצעת חוק דומה במשך חצי שנה. למעשה, אורלב מכריח את מפלגת העבודה להכריע בנושא, מהר מכפי שציפו חבריה.

ליאור רוטברט, דובר מפלגת העבודה, אמר בתגובה להצעת החוק של אורלב, כי "מפלגת העבודה קבעה אתמול שהבחירות יוקדמו. היא תמשיך ותקבע את הטון בעניין ואנו מאמינים שבקרוב מאוד יהיה תאריך מוסכם לבחירות". גורמים במפלגה אמרו בנוסף, כי הגשת הצעת החוק של אורלב היא אקט שנעשה לצרכי תקשורת בלבד.

שר הביטחון אהוד ברק נשא מוקדם יותר את נאום הבחירות הראשון, כך נראה, בלשכת מפלגת העבודה בתל אביב. ברק הודיע שהטיל על מזכ"ל המפלגה ח"כ איתן כבל להקים מיד גרעין של מטה בחירות. לדבריו, "הפור נפל ויש להיערך לבחירות. יש לנו עניין ביציבות ואנחנו מוכנים לכינונה של ממשלה חדשה על ידי קדימה, אבל ככל הנראה אנחנו הולכים לבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully