וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הורה לנתח גופה - החרדים התפרעו

נתיב נחמני

29.5.2008 / 17:32

השופטת הורתה לנתח גופתו של צעיר חרדי שנהרג בתאונת דרכים. בתגובה יצאו עשרות חרדים לרחובות, חסמו כבישים והבעירו פחים

עשרות מפגינים חרדים יצאו היום (חמישי) לרחובות, חסמו כבישים והחלו להתפרע ולהבעיר פחי אשפה בעקבות החלטת בית משפט השלום בנצרת, על נתיחת גופת אברך. המפגינים אף תקפו את השוטרים ויידו לכיוונם בקבוקים ואבנים. מהמשטרה נמסר, כי הרחובות שנחסמו לתנועה נפתחו מחדש וכי ההפגנה פוזרה.

כהכנה להחלטת בית המשפט, יצאו עוד אתמול בלילה עשרות חרדים לכיכר השבת שבירושלים, חסמו את כביש שבטי ישראל והבעירו פחים, אך לאחר זמן קצר המשטרה השתלטה על האירוע והמפגינים נסוגו לעבר שכונתם.

לפני כשלושה ימים נהרג האברך כתוצאה מהתנגשות רכבו עם משאית בכביש שש. כתוצאה מהתאונה עלה רכבו באש וגופתו נחרכה. המשטרה חשדה כי התאונה אירעה עקב רשלנות מצד נהג המשאית, אך כיוון שהראיות בשטח אינן מאפשרות את קביעת סיבת המוות בוודאות, ביקשו במשטרה לנתח את הגופה.

נתיחת הגופה דרושה כדי לקבוע האם מותו נגרם כתוצאה מהתאונה או שמא מת קודם לכן כתוצאה מאירוע לב ואז התנגש במשאית. משפחת האברך התנגדה נחרצות לנתיחה, כיוון שהדבר עומד בניגוד להשקפת עולמם ויפגע קשות ברגשותיהם, אך הסכימה לכל סוג אחר של בדיקה.

"מחומר החקירה עולה כי קיימות סתירות מהותיות בין ממצאי התאונה בשטח לבין גירסתו של נהג המשאית, ועל כן לא ניתן לקבוע את סיבת המוות בלא נתיחת הגופה", טען נציג המשטרה בבית המשפט.

"נתיחת גופתו של המנוח חיונית לצורך בירור שאלות חשובות ומהותיות, בדבר אחריותו של אדם למותו של אחר. במאזן האינטרסים גובר האינטרס של גילוי סיבת המוות, על אינטרס המשפחה", כתבה שופטת השלום לילי יונג גפר והורתה באין מנוס על נתיחת הגופה. עם זאת, הורתה השופטת לאנשי המכון לרפואה משפטית כי הנתיחה תתבצע בשלבים, כשבין שלב לשלב מנתח יקבע האם המשך הנתיחה נחוץ לשם בירור סיבת המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully