וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הפנים אישרה החוק למניעת זיהום האוויר

פנחס וולף

29.5.2008 / 17:21

הצעת החוק, המחייבת מפעלים לנתר את רמת הזיהום שלהם, עברה לקריאה שניה ושלישית למרות התנגדות השר להגנת הסביבה

מפעלים וחברת החשמל יחויבו להתקין מכשיר המגלה את רמת זיהום האוויר שהם מייצרים, בכפוף להחלטת השר להגנת הסביבה - כך אישרה היום (חמישי) ועדת הפנים של הכנסת בהכנה לקריאה שניה ושלישית. על פי הצעת החוק, מלבד החובה להניח את המכשיר, המדינה תקיים מערך ניתור ארצי שמסקנותיו יוצגו לציבור, ובנוסף תוכן תכנית לאומית לצמצום זיהום האוויר שתעודכן מדי חמש שנים. הצעת החוק עברה בניגוד לעמדת הממשלה, על אף שהשר להגנת הסביבה גדעון עזרא (קדימה) נכח בדיון והביע את התנגדותו לחוק.

לדברי עזרא, "החוק לא מוכן עד הסוף והניסוח שלו לא ברור". בנוסף טען השר כי הוא טרם הגיע להסכמה עם משרד האוצר לגבי הגברת כוח האדם במשרד כדי לאכוף את הנושא. אחד הסעיפים שנותרו עדין במחלוקת נסוב סביב שאלת הענישה. מספר ח"כים תמכו בחיוב של עד שלוש שנות מאסר וקנס של מאות אלפי שקלים למפעלים שיפרו את החוק, ואילו ח"כים אחרים דרשו ענישה חריפה יותר.

יוזם הצעת החוק חבר הכנסת לשעבר עמרי שרון התחיל אותה כבר בכנסת ה-16, ועד כה ועדת הפנים התכנסה ל-17 ישיבות כדי להגיע למיצוי. יו"ר הוועדה ח"כ אופיר פינס אמר בתגובה, כי "הציבור יכול לחגוג היום את חוק זיהום אוויר. הח"כים לא נכנעו ללחצים פוליטיים, וחבל שהממשלה לא היתה בצד הנכון ותמכה בחוק". מנכ"ל "אדם טבע ודין" ציפי איסר איציק אמרה כי "זהו יום עצוב למדינת ישראל, לחזות בשר להגנת הסביבה שמוביל את ההתנגדות לחוק חשוב כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully