וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: "לבני תיאמה דבריה עם ברק"

פנחס וולף וגדעון צנטנר

29.5.2008 / 18:19

מקורבי אולמרט תוקפים את שרת החוץ, על דבריה כי קדימה צריכה להיערך לבחירות. "צר לנו שלבני מצמצה ראשונה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

מקורות בלשכת אולמרט אמרו בתגובה לדברי שרת החוץ לפיהם קדימה צריכה להיערך לבחירות, כי "צר לנו שלבני מצמצה ראשונה". בגלי צה"ל דווח כי המקורות האשימו את לבני בתיאום דבריה עם ברק בעצת היועץ ראובן אדלר.

שרת החוץ ציפי לבני אמרה היום בפגישה עם כתבים בירושלים, כי "המציאות השתנתה החל מאתמול, קדימה צריכה להיערך לכל תרחיש, בחירות או פריימריז. אני מאמינה בפריימריז, צריך לשתף את הציבור בבחירת המשך דרכה של קדימה".

בהתייחסה לעדותו של איש העסקים מוריס טלנסקי, העד המרכזי בפרשת מעטפות הכסף בה חשוד ראש הממשלה, אמרה לבני כי "אי אפשר להתעלם מהאירועים האחרונים, לא רק מהצד המשפטי והפלילי שלהם, אלא גם מהצד המוסרי. זהו אינו רק עניינו האישי של ראש הממשלה. יש כאן עניין של ערכים, נורמות, מוסר והשפעה על אמון הציבור במערכת הפוליטית. מקומם אותי שיש אנשים שניסו לטעון שזוהי הנורמה של כל מי שנכנס לפוליטיקה".

ברק: "אין מנוס מבחירות"

לבני הוסיפה: "אני מאמינה גדולה בקדימה. לא רק בתרומה שלה לחיים הפוליטיים במדינת ישראל, אלא גם בתרומה שלה למה שנכון לכל המדינה".

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, אמר היום (חמישי)בישיבת שרי המפלגה, כי "נראה שאין מנוס מהליכה לבחירות". הישיבה עסקה בהצהרתו של ברק אתמול, לפיה ראש הממשלה אהוד אולמרט צריך לפרוש מתפקידו בשל החקירה נגדו בפרשת מעטפות הכסף. אם לא יעשה כן, אמר ברק, מפלגת העבודה תפעל להקדמת הבחירות.

ח"כ עמי איילון הגיב להאשמות לפיהן ברק ולבני תיאמו את עמדותיהם, וטען: "אין פה תיאום פרסונלי בין מפלגת העבודה לציפי לבני. אנחנו הבהרנו שהאינטרס הציבורי של מדינת ישראל הוא המשך הקואליציה על בסיס שיתוף פעולה בין העבודה לקדימה, לכן אני מפרש את אמירתה של לבני כתוצאה של המהלכים שדיברנו עליהם. היא הבינה ואומרת כי יש לנו בסיס לשותפות".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער אמר בתגובה לדברי לבני, כי "אי אפשר להתיפייף בדיבורים על ערכים ונורמות ובו זמנית להיצמד לכסא ולהמשיך לשבת בממשלת אולמרט. ערכים מונחלים במעשים ובדוגמא אישית ולא בדיבור כפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully