וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לכנסת: הוכיחו כי חוק טל יעיל

יהושע בריינר

29.5.2008 / 16:25

ביהמ”ש הוציא צו על תנאי, בו הורה כי בתוך 5 חודשים על הכנסת להוכיח שחוק טל אכן יעיל. זאת, עקב עתירה הטוענת שהחוק לא שוויוני

בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו על תנאי לכנסת, בו הורה כי בתוך חמישה חודשים עליה להוכיח לבית המשפט כי חוק טל פועל בהצלחה. היום דן בית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים בעתירה שהגיש עו"ד איתי בן חורין, יחד עם "הפורום לשוויון בנטל", כנגד החלטת הכנסת להאריך בחמש שנים נוספות את חוק טל.

במסגרת העתירה, ניסתה המדינה להוכיח כי החוק עובד בהצלחה, אולם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, דרשה לראות הוכחות בשטח.

העותר טען בעתירתו, כי החוק מפלה לרעה אזרחים וכי על אף שהחוק עבר בשנת 2002, רק 70 חרדים התגייסו לשירות אזרחי, מתוך 51 אלף בחורי ישיבות הנמצאים במסגרת "תורתו אומנתו".

בהרכב השופטות ישבו הנשיאה דורית ביניש, השופטת עדנה ארבל והשופטת איילה פרוקצ'יה. עו"ד בן חורין אמר לוואלה! חדשות, כי "ברור לכל שהחוק אינו שוויוני. תמוה בעיני מדוע לאחר שש שנים בהן החוק קיים ונכשל במבחן התוצאה, הסכימה הכנסת להאריכו בחמש שנים נוספות. כרגע הכדור עובר למדינה. בג"ץ נתן החלטה ברורה כנגד ה'כאילו' התקדמות של החוק. אנו יוצאים אופטימיים לקראת הדיון הבא". כאמור, הדיון ייערך בעוד חמישה חודשים ויידון בהרכב של תשעה שופטים.

חוק טל מאפשר לתלמידי הישיבות להמשיך ללמוד עד גיל 22 ואז לצאת ל"שנת הכרעה" - במהלכה הם יכולים ללמוד מקצוע או לעבוד, ובסופה להתגייס לשירות צבאי מקוצר או שירות אזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully