וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ג: "נכנס דיון חירום של כל המערכת"

נעמה טלמור

29.5.2008 / 15:23

המועצה להשכלה גבוהה תכנס ביום ראשון ישיבת חירום בנוכחות שרת החינוך, שתנסה להביא את הממשלה לדון בדו"ח שוחט

המועצה להשכלה גבוהה תכנס ביום ראשון הקרוב ישיבת חירום בהשתתפות כל נציגי מערכת ההשכלה הגבוהה ושרת החינוך יולי תמיר. בישיבה ידונו בצעדים בהם יש לנקוט לאור העובדה שדו"ח שוחט המתוקן טרם נידון בממשלה.

גורמים במועצה להשכלה גבוהה אמרו כי שביתה נוספת עשויה להיות חלק מהצעדים שיינקטו לאחר חג השבועות, אם יישום דו"ח שוחט לא יעלה לדיון בממשלה. סביב הדרישה לדיון בדו"ח מתאחדים גם כל ארגוני ההשכלה הגבוהה, לרבות הסטודנטים.

בוועדת התכנון והתקצוב, הפועלת במסגרת המועצה להשכלה גבוהה בישראל ומופקדת על תקצוב האוניברסיטאות והמכללות, מתריעים כי בסוף השנה יאזל תקציב ההשכלה הגבוהה.

אתמול התריעה הוועדה כי אי יישום דו"ח שוחט, שאמור להזרים 1.8 מיליארד שקלים למערכת ההשכלה הגבוהה, במהלך החודש הקרוב עלול להביא לפגיעה חמורה. הוועדה דרשה מראש הממשלה אהוד אולמרט להביא את מסקנות ועדת שוחט לדיון והצבעה כבר בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון.

תקצוב ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל, כמו במערכת הביטחון, מתוכנן אחת לחמש שנים. אלו שתי המערכות היחידות במדינת ישראל המתוקצבות על פי "תוכנית חומש". לפיכך, בסוף השנה הנוכחית ייגמר התקציב, ללא תקציב מתוכנן לחמש שנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully