וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה וחצי מאסר לגננת שהתעללה בפעוטות

נתיב נחמני

29.5.2008 / 14:39

אהובה כחלון הורשעה בהתעללות קשה בילדים, בני פחות משלוש. את ראשו של אחד הילדים הטיחה בקיר, על אחר איימה ברצח

אהובה כחלון, גננת בת 35 והבעלים של גן "אביב" באשקלון, נידונה היום ל-18 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשעה בהתעלות בילדי הגן אותו ניהלה. את ראשו של אחד הילדים הטיחה בקיר, על אחר איימה ברצח והרשימה ממשיכה.

על פי כתב האישום שהוגש נגדה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כחלון ניהלה את הגן בשנת 2003 והנהיגה משטר שהתעקש על משמעת קפדנית ביותר. כתב האישום מתאר עונשים חמורים ביותר אותם הטילה על הילדים, שגילם הממוצע היה פחות משלוש. על ילד שהעיז לבכות או להפריע לה, הוטל להיות כלוא בחדר חשוך, על ראשו של ילד אחר נהגה לנקוש בקצות אצבעותיה כאילו היה דלת שהיא מחכה שתפתח ולמשוך בשערותיו.

כתב האישום מתאר מקרה נוסף בו תפסה בשערותיו של ילד, הרימה אותו והטיחה אותו על מזרון שהיה על הרצפה. לילד שהיה עד למקרה פנתה ואמרה: "אם תספר לאבא שלך אני אהרוג אותך". לילדה שלא שבה לכסאה לאחר ריקוד בגן ונשארה על הרצפה, היא משכה בשערותיה, אחר כך הרימה אותה והושיבה אותה על כסא תוך שקבוצת שיערות גדולה נתלשה מראשה, אז אמרה לה: "אוי ואבוי אם תבכי".

כחלון בעצמה אם לשני ילדים בני 8 ו-10, על כן הכניסה שופטת המחוזי רוני סלוטקי לשיקוליה גם את טובת ילדיה, שיאלצו להתנתק מאמם, אך אמרה כי "יש להעדיף את האינטרס הציבורי שבהגנה על קטינים חסרי הישע, על פני שיקוליה האישיים של הנאשמת ושיקולי השיקום שלה. על כן יש לנקוט בענישה משמעותית, בעיקר לשם הרתעת כל מי שמשמש כאחראי על קטינים וחסרי ישע, לבל יעז לשלוח ידו בחסר ישע שאין בכוחו להגן על עצמו".

בנוסף לעונש המאסר גזרה עליה השופטת שנת מאסר על תנאי ופיצוי של שלושת אלפים שקלים לכל אחת ממשפחות הילדים.

"עונש מקל מעביר מסר שלילי"

ד"ר אנה רוסו, ראש המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, מתחה ביקורת על החלטת בית המשפט: "עונש מקל מעביר מסר שלילי לפיו המדינה אינה שומרת על ילדי הגן ואיננה מכירה בחומרה של מעשי הגננת המתעללת. אסור לנו לעבור בשתיקה, לא על הפגיעה בילדים, ויותר מכך, לא על העונש הקל יחסית שבית המשפט גזר על הגננת המורשעת".

"אנו יודעים בוודאות כי ההשפעות השליליות שיש להתעללות אישיות סמכותית, כגון גננת, בילדים, הן ארוכות טווח, הרבה מעבר ל-18 חודשים. גם טיפול אינטנסיבי וסיוע לילדים, לא יעלימו לחלוטין את הצלקות שנותרו בהם לכל החיים, ועלולים להשפיע לרעה על סיכויי ההצלחה שלהם בהמשך", ציינה רוסו.

  • עוד באותו נושא:
  • אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully