וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בצה"ל מפזר באלימות הפגנה נגד הגדר

ינאי ישראלי ויהושע בריינר

29.5.2008 / 13:43

כ-300 פעילים ישראלים ופלסטינים הפגינו נגד בניית הגדר וסיפוח אדמה פלסטינית להתנחלות. צה”ל: ”הם הפרו צו שטח צבאי סגור”

מערכת וואלה

(צילום: ישראל פוטרמן. עריכץ וידאו: יאיר דניאל)

עימותים קשים התפתחו היום בצהרים (חמישי) בין מפגינים לכוחות הביטחון במהלך הפגנה נגד בניית גדר ההפרדה בכפר ניעלין, הסמוך לקריית ספר. כ-300 פעילי שמאל ישראלים ופלסטינים התאספו בסמוך לגדר ההפרדה במקום. לטענת המפגינים, כוחות הביטחון ניסו לפזר אותם תוך שימוש בגז מדמיע ורימוני הלם.

כתוצאה מהשימוש באמצעים אלו, נפצעו 12 מפגינים, ושניים מהם פונו לצורך קבלת טיפול רפואי. לטענת המפגינים, אחד הפצועים פונה לאחר שספג מכות קשות מהחיילים, והאחר פונה כשנפגע מגז מדמיע. ארבעה מפגינים, בהם שלושה פלסטינים ואחד ישראלי, נעצרו.

מדובר צה"ל נמסר, כי "במהלך השבוע האחרון מפגינים מדי יום עשרות רבות של פלסטינים ופעילי שמאל, במטרה לשבש את בניית גדר המערכת במקום". צה"ל הגדיר את ההפגנה כ"הפרת סדר אלימה ובלתי חוקית", ולטענתו, היום התייצבו כ-100 מפגינים במקום, וניסו למנוע מהדחפורים להמשיך בבנייה תוך שהם מפרים צו שטח צבאי סגור. המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל ומג"ב שמנסים לפנותם, ובתגובה השתמשו הכוחות באמצעים לפיזור הפגנות, ביניהם גז מדמיע ורימוני הלם.

הפגנות לאורך השבוע

העימות היום הוא העימות האלים השלישי בכפר בתוך שבוע. ביום שלישי התקיימה הפגנה אלימה בהשתתפות מאות מפגינים. במהלך ההפגנה התפתחו עימותים בין הצדדים ובסופה נעצרו ארבעה פלסטינים.

ביום ראשון הפגינו עשרות מפגיני שמאל ופלסטינים בניעלין במחאה על גדר ההפרדה הנבנית במקום. המפגינים ניסו לשבש את עבודות הפיתוח הנערכות במקום, ואף חסמו את אחד הבולדוזרים. המפגינים דיווחו על שני פעילים שנעצרו ואחד שנפצע כתוצאה מרימון הלם שזרקו לעברו חיילי צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי במקום התפרעו כ-70 פעילי שמאל ויידו אבנים לעבר הכוחות, שהשיבו לעברם בירי של אמצעים לפיזור הפגנות.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר אחד המשתתפים בהפגנה, כי "התוואי במקום נועד להרחיב את בית הקברות של ההתנחלות חשמונאים על חשבון הכפר הפלסטיני". לדבריו, "ההפגנות נערכות בניסיון למנוע סיפוח של שטח מעבר לגדר לצורך בנייה של מגדל מצלמה במקום".

* הצילום הועבר לוואלה! חדשות ע"י מפגיני השמאל שנכחו במקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully